گرفتن سند تک برگی برای واحد های قولنامه ای

گرفتن سند تک برگی برای واحد های قولنامه ای

ممکن است به دلایلی سند تک برگ برای ملک قولنامه ای صادر نشده باشد. در نتیجه اگر دسترسی به مالک رسمی ممکن نباشد با توجه به ماده 147 می توان اقدام به اخذ سند تک برگی نمود. در حقیقت ماده 147 به وجود آمده است تا اخذ سند تک برگی برای ملک قولنامه ای ممکن باشد. طبق این ماده قانون مالکینی که موفق به اخذ سند تک برگ ملک قولنامه ای به دلایل موانع قانونی نشده اند در نتیجه می توانند سند تک برگی برای ملک خود اخذ کنند.

برای اخذ سند تک برگی ملک قولنامه ای لازم است شرایطی وجود داشته باشد. در واقع لازم است دسترسی به مالک و وراث وی وجود نداشته باشد. همچنین می بایست ملک سابقه ثبتی و دیوار کشی و بنا داشته باشد و ملی نیز نباشد.

برای گرفتن سند تک برگی برای واحد های قولنامه ای می بایست به اداره ثبت اسناد مراجعه نمود. با مراجعه به این اداره در نتیجه لازم است مدارکی را تهیه و ارائه داد. یکی از مدارکی که لازم است تهیه شود نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان است.

برای تهیه نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی یکی از همین متخصصین می باشد. این متخصص به جهت تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد. بعد از اتمام برداشت زمینی در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. نقشه یو تی ام تهیه شده با مهر و امضا شده به اداره ثبت اسناد ارائه می شود در نتیجه سند تک برگی برای واحد های قولنامه از اداره ثبت اسناد صادر می گردد.

موارد مهم در ماده 147

  • ساختمان ها و زمین کشاورزی و باغ ها لازم است سابقه ثبتی داشته باشند.
  • قانون تعیین تکلیف ماده 147 برای ساختمان های احداثی می باشد.
  • قانون تعیین تکلیف اراضی انقضا ندارد.
  • فقط برای املاک قولنامه ای می توان درخواست سند تک برگ نمود که دسترسی به مالک و وراث وی وجود نداشته باشد.
  • برای اخذ سند تک برگی ماده 147 لازم است ملک دیوارکشی و بنا داشته باشد.

مراحل اخذ سند تک برگی ملک قولنامه ای

  • تهیه مدارک: برای اخذ سند تک برگی لازم است مدارکی را تهیه نمود از جمله این مدارک شامل: کپی سند مالکیت، قولنامه.
  • تهیه نقشه یو تی ام: برای اخذ سند تک برگی ملک قولنامه ای لازم است مدارکی را تهیه و به اداره ثبت اسناد ارائه داد یکی از این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.
  • ارائه مدارک: لازم است این مدارک اصل شناسنامه و کارت ملی، کپی سند مالکیت اولیه ملک، اصل سند مالکیت در اسناد مشاعی ، نقشه ملک، فرم گواهی تعیین مختصات، فیش بانکی برای هزینه تقاضا ارائه شود.
  • تکمیل فرم در خواست پذیرش برای اخذ سند: بعد از انجام مراحل و تهیه مدارک با مراجعه به دفتر اسناد رسمی می توان با مراجعه به سامانه ثبت ملک شماره ورود به سامانه اخذ نمود.
  • وارد شدن به قسمت تکمیل در خواست: با استفاده از شماره ای که در مرحله قبل دریافت نموده اید و کد ملی تقاضا کننده در نتیجه در خواست اخذ سند تک برگ را پیش می برید.
  • ارسال مدارک به واحد ثبتی: در اینمرحله بعد از تکمیل در خواست پرینتی را تهیه و با مدارک به واحد ثبتی پست ارسال کنید و کد رهگیری دریافت کنید.
  • ورود به سامانه برای اخذ سند ملک قولنامه ای: با استفاده از شماره ورود و کد ملی و شماره رهگیری ثبت تقاضا و دریافت شماره پرونده انجام می شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام به چه کسی مراجعه کنیم؟

برای تهیه این نقشه با دقت و کیفیت بالا برای ارائه به اداره ثبت اسنادلازم است به یک فرد متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان فرد متخصصی است که می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه کند.

یکی از مدارکی که تنها با مراجعه به یک متخصص می توانید موفق به تهیه آن شوید، نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان می باشد. برای تهیه نقشه یو تی ام ابتدا باید به یک کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبت مراجعه کرد. این متخصص برای تهیه این نقشه از تجهیزات و روش های تخصصی استفاده می کند. و سپس بامهر و امضای خود به نقشه تهیه شده اعتبار می دهد. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود و بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. نقشه تهیه شده چاپ و به همراه مهر و امضا قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود.

اخذ سند تک برگی ملک قولنامه ای

به طور کلی برخی از املاک قولنامه ای می باشند و مالک آن بعد از معامله موفق به اخذ سند رسمی برای ملک خود نشده است.  قولنامه ها امنیت بالایی ندارند و قابل جعل می باشند. برای اینکه بتوان برای اینگونه املاکی که قولنامه ای هستند. و مالک به دلیل موانع قانونی موفق به اخذ سند تک برگ نشده است سند رسمی اخذ نمود. می توان با توجه به ماده 147 اقدامات لازم را انجام داد.

در حقیقت ماده 147 برای املاک قولنامه ای به وجود آمده است. طبق ماده 147 برای تعیین وضعیت ثبتی املاکی که مالک آن موفق به اخذ سند تک برگی نشده است با توجه به ماده 147 می توان سند تک برگ اخذ نمود. اخذ سند تک برگی ماده 147 با فراهم نمودن مدارکی ممکن است یکی از این مدارک نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان می باشد.

لازم به ذکر است که برای اخذ سند تک برگی ملک قولنامه ای لازم است شرایطی وجود داشته باشد. در واقع اول اینکه دسترسی به مالک رسمی ملک وجود نداشته باشد. همچنین لازم است ملک دارای بنا و دیوارکشی باشد و ملک سابقه ثبتی داشته باشد. همچنین در صورتی که ملک ملی باشد نیز امکان اخذ سند تک برگ برای ملک وجود نخواهد داشت. گرفتن سند تک برگی برای واحد های قولنامه ای با ارائه مدارکی به اداره ثبت اسناد ممکن می باشد.

اخذ سند تک برگی ملک قولنامه ای

اخذ سند تک برگی ملک قولنامه ای

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما