کارشناس رسمی تفسیر عکس هوایی

کارشناس رسمی تفسیر عکس هوایی

تفسیر و بررسی عکس هوایی انجام می شود تا در نتیجه اطلاعاتی از عکس هوایی به دست آید. در صورتی که اراضی ملی اعلام  شود در نتیجه تهیه تامین دلیل ضروری می باشد. از دلایلی که در نتیجه اراضی ملی اعلام می شود رها کردن اراضی برای مدت طولانی است. در واقع ممکن است اراضی برای مدت طولانی بدون استفاده باقی مانده باشد. در نتیجه به جهت حفظ اراضی لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود و سابقه اراضی مورد بررسی قرار بگیرد.

به جهت انجام تفسیر و بررسی عکس هوایی می توان به فردی متخصص مراجعه نمود که تجربه و تخصص لازم را برای تفسیر عکس هوایی داشته باشد مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند تفسیر عکس هوایی را با دقت بالا انجام دهد. و در نتیجه گزارش تفسیر عکس هوایی را تهیه نماید. این گزارش با مهر و امضای این متخصص معتبر می شود و قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود.

کارشناس رسمی تفسیر عکس هوایی بعد از تهیه عکس هوایی در ادامه تفسیر عکس هوایی انجام می شود. برای انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده می شود. در نتیجه سابقه احیا در اراضی بررسی می شود. با تعیین نشانه هایی از احیا در عکس هوایی در ادامه گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه می شود. و این گزارش با مهر و امضا قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود.

تفسیر و بررسی عکس هوایی

تفسیر عکس هوایی روندی است که برای بررسی و تجزیه و تحلیل تصاویر اخذ شده از سطح زمین انجام می شود. تا در نتیجه عوارض زمین شناسایی گردد و ارتباط آن ها با هم معلوم شود. اکثرا برای امور قضاوتی و به جهت حل اختلافات ملکی مورد استفاده قرار می گیرد.

تفسیر و بررسی عکس هوایی را می توان به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. این متخصص برای انجام تفسیر عکس هوایی از روش برجسته بینی استفاده می شود

دلایل استفاده از عکس هوایی در نقشه برداری

  • برای معلوم نمودن عدم وجود بنا: بعد از گذشت سال ها ممکن است. مالک متوجه شود. که بنایی که ملک مجاور ساخته شده است. به حدود ملک تعارض نماید. به این معنا می باشد. که قسمتی از بنا توسط ملک مجاور در ملک وی ساخته شده است. در نتیجه مالک لازم است ثابت نماید. که در گذشته ملکی در این مکان وجود نداشته است. و به ملک وی تعارض رخ داده است. در نتیجه لازم است تفسیر عکس هوایی توسط یک متخصص انجام شود. کارشناس رسمی دادگستری بعد از تهیه عکس هوایی گذشته سپس تفسیر عکس هوایی را انجام خواهد داد. در نتیجه نقشه یو تی ام نیز تهیه می شود.
  • برای اثبات وجود بنا: در صورتی که فردی قصد اثبات مسکونی بودن اراضی خود را داشته باشد در نتیجه لازم است اثبات وجود بنا با انجام تفسیر عکس هوایی انجام شود. در حقیقت ممکن است. کاربری اراضی درست تشخیص داده نشود. در نتیجه لازم است برای جلوگیری از تخریب بنای ملک مدارکی را با تفسیر عکس هوایی تهیه نمود. در نتیجه مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری به جهت تهیه گزارش اثبات وجود بنا ضروری است.
  • تعیین محدوده نامشخص ملک: در صورتی که به هر دلیلی حدود و مرز های ملک بر روی زمین معلوم نباشد. و به دلایلی از بین رفته باشد. در نتیج هلازم است تفسیر عکس هوای انجام شود. در حقیقت لازم است دیوار کشی قدیمی ملک بررسی شود و حدود اربعه مک معلوم شود. در نتیجه تهیه نقشه یو تی ام نیز انجام می شود.
  • تفسیر عکس هوایی در زمینه املاک و شهر سازی: از تفسیر و بررسی عکس هوایی به جهت حل اختلافات ملکی استفاده می شود. در نتیجه با مراجعه به فردی متخصص انجام تفسیر عکس هوایی ممکن خواهد بود. کارشناس رسمی دادگستری اختلافات مربوط به ملک و تعیین حدود و مرز ها به جهت ارائه به مراجع قضایی محیا می کند.
  • ملی اعلام شدن اراضی: به دلایلی ممکن است بین مالکین اراضی زراعی و دولت اختلافاتی به وجود آید. در نتیجه لازم است تامین دلیلی را تهیه نمود و به مراجع قضایی ارائه داد. در حقیقت ممکن است فردی اراضی خود را برای مدت طولانی رها نماید. در نتیجه برای اینکه بتوان اختلافات ملکی را حل نمود لازم است مدارکی را به عنوان تامین دلیل تهیه نمود که نشان دهده سابقه احیا در اراضی باشد. در نتیجه لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود. برای انجام تفسیر عکس هوایی مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری ضروری خواهد بود تا سابقه احیا در اراضی قابل بررسی باشد. گزارش تفسیر عکس هوایی توسط این متخصص معتبر می باشد.

تفسیر عکس هوایی کارشناس رسمی

افراد در صورتی که مدتی اراضی خود را رها کرده باشند و همین امر باعث شود اراضی از طرف دولت ملی به شمار برود. در حقیقت اراضی ملی زمین هایی می باشند که سابقه احیا در آن وجود ندارد و زمین شکل طبیعی خود را حفظ نموده است.

برای حل اختلافات ملی لازم است مدارکی را تهیه و مراجع قضایی ارائه داد. یکی از این مدارک گزارش تفسیر هوایی می باشد. همچنین لازم است نقشه یو تی ام ملک نیز تهیه شود. در واقع با ارائه گزارش تفسیر عکس هوایی و ارائه آن به مراجع قضایی می توان اثبات نمود اراضی ملی نمی باشد و در نتیجه می توان اراضی را حفظ نمود.

نمونه گزارش کارشناسی تفسیر عکس هوایی توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی قابل تهیه می باشد. این متخصص به جهت انجام تفسیر عکس هوایی ابتدا عکس هوایی را تهیه خواهد کرد. و بعد از تهیه عکس هوایی قدیمی در ادامه تفسیر و بررسی عکس هوایی انجام می شود تا اطلاعات از عکس هوایی استخراج گردد.

کارشناس رسمی تفسیر عکس هوایی با روش های تخصصی همچون روش برجسته بینی تفسیر عکس هوایی را انجام خواهد داد. در نتیجه سابقه احیا در اراضی بررسی می شود. بعد از بررسی سابقه احیا و معلوم شدن آن گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه می شود. و این گزارش با مهر و امضا به عنوان تامین دلیل قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود. تا در نتیجه اختلافات ملکی حل شود.

تفسیر عکس هوایی کارشناس رسمی

تفسیر عکس هوایی کارشناس رسمی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما