آدرس ملک با پلاک ثبتی

آدرس ملک با پلاک ثبتی

جانمایی پلاک ثبتی روشی برای مشخص کردن حدود ثبتی ملک و همچنین مشخص شدن موقعیت مکانی املاک گمشده می باشد.

در حقیقت یکی از مواقعی که لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود زمانی است که آدرس ملک نا معلوم شود. در واقع ممکن است با گذشت زمان آدرس ملک نا معلوم شود. برای نا معلوم نمودن آدرس ملک لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک از اسناد و مدارک ثبتی ملک استفاده می شود. در نتیجه ادرس ملک با پلاک ثبتی قابل تشخیص است.

برای اینکه بتوان آدرس ملک با پلاک ثتبی را معلوم نمود انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک توسط یک فرد متخصص ضروری است. در واقع لازم است به یک کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

جانمایی پلاک ثبتی عملیاتی است که با استفاده از پلاک ثبتی ملک اسناد ثبتی مربوط به ملک معلوم می شود. و در نتیجه موقعیت مکانی ملک مشخص می شود. کارشناس بعد از جمع آوری مدارک مربوط به ملک و همچنین استخراج مدارک ثبتی حدود ملک را تشخیص می دهد. و با جانمایی آن را روی زمین مشخص و نشانه گذاری خواهد کرد. سپس با مشخص شدن حدود ثبتی نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود. تا با استفاده از آن تثبیت و دیوارکشی حدود ملک و همچنین اخذ سند تک برگ انجام شود.

جانمایی پلاک ثبتی ملک

جانمایی پلاک ثبتی انجام می شود تا در نتیجه آدرس و حدود اربعه ملکی که این موارد در آن نا معلوم است، مشخص می شود. این عملیات تخصصی انجام می شود تا این اطلاعات معلوم شود. انجام این عملیات با استفاده از اسناد و مدارک ثبتی و قدیمی ملک ممکن می باشد.

برای یافتن آدرس ملک با پلاک ثبتی لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود. تا وی با انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک بتواند آدرس ملک را بیابد. انجام این عملیات با استفاده از اسناد و مدارک ثبتی و قدیمی ملک ممکن می باشد.

یافتن پلاک ثبتی ملک بر روی نقشه

برای اینکه بتوان موقعیت دقیق ملک را بر روی زمین پیاده سازی نمود باید آن را بر روی نقشه های قدیمی و جدید جانمایی نمود.

نقشه های قدیمی دو نوع می باشند نوع اول نقشه ثبتی می باشدکه در آن پلاک ثبتی و ابعاد درج شده است. این نوع نقشه به صورت کروکی است و هندسه خاصی ندارد. لازم به ذکر است که هر نقشه ثبتی مورد تایید نمی باشد و جعل در آن بسیار زیاد صورت می گیرد.

نقشه دیگر نقشه هوایی پلاک ثبتی می باشد. با استفاده از تصاویر قدیمی ترسیم و تهیه شده دارای سیستم مختصات می باشد.

در اخر با جانمایی بر روی نقشه های قدیمی و انتقال آن بر روی نقشه های جدید در نتیجه تعیین وضع موجود ملک انجام می شود تا میخ کوبی آن بر روی زمین ممکن باشد.

کاربرد جانمایی پلاک ثبتی ملک

جانمایی پلاک ثبتی معلوم می کند که پلاک ثبتی به کدام قطعه زمین تعلق دارد تا بر اساس آن بتوان برای دریافت سند تک برگی اقدام نمود. بسیاری از املاک قدیمی در طول سالیان دور شامل یکسری تغییرات می شوند. در اثر این تغییرات، دسترسی به مکان ملک ممکن نمی باشد. در نتیجه کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی با جانمایی پلاک ثبتی با تبدیل نقشه های ثبتی سال های گذشته به نقشه یو تی ام مکان دقیق ملک را معلوم می کند.

قطعات فرعی و اصلی با جانمایی پلاک ثبتی قابل تشخیص است. برای حل دعاوی مورد اختلاف بین املاک همجوار و حل اختلافات ناشی از ارث، ارزیابی ملک، معاملات ملکی، انتقال، تغییر سند، ثبت سند و .. کاربرد دارد.

از جمله کاربرد های جانمایی پلاک ثبتی شامل موارد زیر است.

  • تعیین موقعیت ملک بر روی زمین
  • تعیین موقعیت ملک گمشده دارای سند قدیمی
  • استعلام وضعیت اراضی زراعی در حین معامله
  • تعیین موقعیت دقیق ملک تخریبی
  • معلوم نمودن مساحت و حدود اربعه ملک
  • مشخص نمودن حدود اربعه اراضی که مرز های نا معلومی پیدا کرده اند
  • حل اختلافاتی که بر سر حدود و مرز ها به وجود آمده است

نقشه یو تی ام اداره ثبت اسناد کارشناس رسمی دادگستری

به جهت تعویض سند قدیمی ملک به سند تک برگی لازم است مدارکی را تهیه نمود و به اداره ثبت اسناد ارائه داد. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. در واقع نقشه یو تی ام تهیه می شود تا اطلاعات فنی ملک معلوم شود.

اسناد قدیمی اسنادی می باشند که حاوی اطلاعات مکانی ملک نمی باشد. در واقع در گذشته اطلاعات مکانی ملک در این اسناد درج نمی شد زیرا در گذشته تجهیزات دقیق نقشه برداری به صورت امروزی وجود نداشت.

به منظور تعویض سند دفترچه ای به سند تک برگ درصورتی که موقعیت مکانی ملک و حدود آن روی زمین مشخص نباشد. جانمایی پلاک ثبتی امری ضروری خواهد بود تا با انجام این عملیات امکان تهیه نقشه یو تی ام وجود داشته باشد. کارشناس رسمی دادگستری با دسترسی به تجهیزات دقیق نقشه برداری و با در دست داشتن اطلاعات ثبتی املاک تخصص لازم جهت تهیه نقشه یو تی ام را دارد.

برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است حدود اربعه ملک بر روی زمین معلوم باشد. در صورتی که این حدود بر روی زمین نا معلوم باشد لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. برای انجام این عملیات از اسناد و مدارک ثبتی و قدیمی ملک استفاده می شود. در نتیجه با جانمایی پلاک ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. در ادامه نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. در نتیجه بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود.

انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک

جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام می شود تا در نتیجه اطلاعاتی از قبیل آدرس و حدود ثبتی ملک معلوم شود.

برای انجام این عملیات می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک از اسناد و مدارک قدیمی ملک استفاده خواهد کرد. وی دسترسی کامل به بانک اطلاعات ثبتی را دارد. در نتیجه انجام جانمایی پلاک ثبتی با دقت بالا انجام می شود.

انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک

انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما