روش تهیه نقشه یو تی ام

روش تهیه نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام کاربرد های فراوانی در امور مختلف ملکی دارد. این نقشه نقشه ای با دقت بالا می باشد و با تهیه آن اطلاعات فنی و مکانی ملک معلوم می شود. مساحت، حدود اربعه و موقعیت دقیق ملک از جمله این اطلاعات می باشد. با تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا موقعیت دقیق هر نقطه به صورت منحصر به فرد حاصل می شود.

کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقت بالا و کیفیت مطلوب تهیه نماید.

برای مثال ممکن است فردی قصد تبدیل سند قدیمی ملک خود را به سند تک برگ را داشته باشد. در نتیجه لازم است نقشه یو تی ام ملک به عنوان مدرکی تهیه شود.

روش تهیه نقشه یو تی ام به این صورت است که ابتدا برداشت دقیقی از زمین انجام می شود. در واقع نقشه یو تی ام با دقت بالا مدنظر ادارات و سازمان های مختلف است. تا در نتیجه لازم است برداشت زمینی با استفاده از تجهیزات نقشه برداری دقیق و تخصصی انجام شود. که در واقع لازم است مختصات یو تی ام کنج ها و شکستگی های ملک با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه برداشت شود. در ادامه با اتمام برداشت زمینی لازم است ترسیم نقشه یو تی ام با دقت بالا انجام شود. بنابراین کارشناس از اتوکد استفاده خواهد کرد. در ادامه بعد از ترسیم نقشه یو تی ام این نقشه چاپ و مهر و امضا شده قابل ارائه به ادارات و سازمان های مختلف خواهد بود. این نقشه مورد قبول ادارات ملکی قرار می گیرد.

نقشه یو تی ام چیست؟

نقشه یو تی ام نقشه ای با مختصات یو تی ام منحصر به فرد می باشد و با تهیه آن موقعیت منحصر به فرد ملک به دست می آید. این نقشه مختصات جهانی دارد و تهیه آن از عهده افراد متخصص بر می آید.

در صورت در خواست تهیه این نقشه از جانب ادارات و سازمان های مختلف لازم است این نقشه با دقت بالایی تهیه شود. برخی از افراد برای تهیه این نقشه به اشخاص غیر متخصص مراجعه می کنند. این امر سبب تهیه نقشه یو تی ام با کیفیت پایین می شود. بنابراین همواره ملاک تهیه نقشه یو تی ام را دقت قرار دهید و برای تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا به فردی متخصص مراجعه نمایید. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقتی بالا تهیه نماید. برای تهیه این نقشه از روش های تخصصی استفاده می شود. در واقع روش تهیه نقشه یو تی ام روشی تخصصی و با دقتی بالا می باشد.

کاربرد نقشه یو تی ام

مهم ترین کاربرد نقشه یو تی ام این است که به مالک این امکان را می دهد که به صورت جزئی مشخصات ملک را معلوم نماید و بر طبق آن اقداماتی برای اخذ سند مالکیت انجام دهد. این نقشه دارای مختصات می باشد و در هر سیستمی می توان مختصات ملک را مشاهده نمود.

مشخصات و ابعاد به دست آمده از نقشه یو تی ام در سند ملک درج و ثبت می شود. دقت و کیفیت مشخصات و اطلاعات به دست آمده بسیار مهم است.

نقشه یو تی ام کاربر های بسیاری دارد و هر اداره و سازمانی که مرتبط با امور ملکی باشد ممکن است این نقشه را در خواست نماید.

در حقیقت شهرداری برای صدور جواز ساخت، اداره ثبت اسناد و املاک برای صدور سند تک برگی، اداره منابع طبیعی دادگاه حل اختلافات و .. اداراتی می باشند که نقشه یو تی ام را در خواست می کنند. برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به یک فرد متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی فرد مناسبی برای تهیه نقشه یو تی ام می باشد. مهر و امضای وی به نقشه یو تی ام اعتبار می دهد.

تهیه نقشه یوتی ام با اپلیکیشن

نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. برخی از افراد ممکن است برای تهیه این نقشه از اپلیکیشن استفاده نمایند. اما نقشه یو تی ام تهیه شده توسط این اپلیکیشن ها دقت بالایی ندارد و مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت. نقشه یو تی ام می بایست با استفاده از تجهیزات نقشه برداری دقیق همچون جی پی اس دو یا سه فرکانسه تهیه شود.

نقشه یو تی ام اداره ثبت اسناد

از جمله اداراتی که تهیه نقشه یو تی ام را از مالکین املاک و اراضی در خواست می کند اداره ثبت اسناد است. این اداره به جهت تصحیح سند ملک، تبدیل سند قولنامه ای به تک برگی و همچنین برای تبدیل سند قدیمی به تک برگی نقشه یو تی ام را در خواست می کند.

به عنوان مثال در صورتی که ملکتان دارای سندی قدیمی باشد لازم است هر چه زود تر اقداماتی انجام شود و سند تک برگی برای ملک اخذ گردد. در حقیقت سند قدیمی معایبی دارد و لازم است هر چه زود تر اقداماتی را انجام داد تا بتوان برای ملک سند تک برگی اخذ نمود.

سند تک برگ مزایای بسیاری دارد و از جمله امنیت بالایی دارد، اشتباهات کم، ذخیره تمام اطلاعات مربوط به ملک در یک سیستم، دقت بالای اطلاعاتی مثل مساحت و موقعیت دقیق ملک و .. می باشد. تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگ انجام می شود تا در نتیجه سند تک برگ که مزایای بسیاری نسبت به اسناد قدیمی دارند قابل اخذ باشد. در واقع به جهت تبدیل سند قدیمی ملک به سند تک برگی لازم است مدارکی را تهیه و به اداره ثبت اسناد ارائه داد. یکی از مدارکی که لازم است تهیه شود نقشه یو تی ام می باشد. با تهیه نقشه یو تی ام ابعاد، مساحت و موقعیت دقیق ملک معلوم می شود. برای تهیه این نقشه می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. روش تهیه نقشه یو تی ام به این صورت است که ابتدا برداشت زمینی انجام می شود. در ادامه بعد از اتمام برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. ترسیم این نقشه با اتوکد انجام می شود.

نقشه یو تی ام اداره ثبت اسناد

نقشه یو تی ام اداره ثبت اسناد

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما