سفارش نقشه utm برای زمین کشاورزی

سفارش نقشه utm برای زمین کشاورزی

نقشه یو تی ام اراضی زراعی تهیه می شود. تا در نتیجه اطلاعاتی از ملک حاصل شود. این نقشه از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. از جمله این ادارات اداره ثبت اسناد، اداره منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی و .. می باشد. بنابراین درصورتی که قصد اخذ سند تک برگی برای ملک خود را دارید تا بتوانید حدود اراضی خود را بر روی زمین تثبیت نمایید در نتیجه لازم است نقشه یو تی ام اراضی را تهیه نمود.

اراضی زراعی حدود معلومی ندارند. در نتیجه به جهت معلوم نمودن حدود اربعه اراضی لازم است اقدام نمود. تا تهیه نقشه یو تی ام ممکن باشد. برای معلوم نمودن حدود اربعه ملک بر روی زمین لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. برای انجام این عملیات لازم است اسناد و مدارک قدیمی ملک و اسناد ثبتی ملک بررسی شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. در نتیجه نقشه یو تی ام ملک قابل تهیه می باشد. سفارش نقشه utm برای زمین کشاورزی و انجام جانمایی ملک از عهده کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ممکن می باشد.

نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام نقشه ای است که در مقیاس بزرگ تهیه می شود. با تهیه نقشه یو تی ام موقعیت دقیق هر نقطه با دقت بالا تعیین می شود. نقشه یو تی ام برای انجام امور ملکی در خواست می شود. با تهیه این نقشه مساحت، ابعاد و موقعیت دقیق ملک تعیین می شود. برای تهیه این نقشه با دقت بالا می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. تا در نتیجه نقشه یو تی ام با کیفیتی مطلوب حاصل شود.

مزایای تهیه نقشه یو تی ام چیست؟

نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های ملکی در خواست می شود. دلیل در خواست این نقشه مزایای بسیار نقشه یو تی ام می باشد. این مزایا شامل موارد زیر می باشد:

  • احیای حدود پلاک ثبتی
  • به دست آمدن موقعیت و مساحت ملک با دقت بالا
  • ثبت اطلاعات ملک در سیستم کاداستر کشور
  • جلوگیری از چند سند شدن اراضی
  • سیستم یکپارچه تعیین موقعیت ملک
  • قرار گرفتن ملک در جای حقیقی خود
  • جلوگیری از بروز اختلافات حد و حدودی ملک
  • مکانیابی آسان و دقیق ملک

مراحل در خواست صدور سند رسمی

برای درخواست صدور سند رسمی ملک و اخذ سند ملک لازم است مراحلی طی شود. روند اخذ سند رسمی ملک به شرح زیر می باشد:

  • مراجعه به اداره ثبت اسناد
  • تشکیل پرونده
  • ارائه مدارک هویتی مک
  • تهیه نقشه یو تی ام توسط فرد متخصص
  • ارائه نقشه به اداره ثبت اسناد

تهیه نقشه یو تی ام اخذ سند تک برگی

سند تک برگی سندی امروزی می باشد. این سند امروزه برای املاک صادر می شود. در صورت قدیمی بودن سند ملک در نتیجه لازم است اقداماتی را انجام داد و نقشه یو تی ام را تهیه نمود. با تهیه نقشه یو تی ام ابعاد، مساحت و موقعیت ملک معلوم می شود.

به جهت تهیه نقشه یو تی ام مراجعه به فردی متخصص ضروری می باشد. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را برای ملک تهیه نماید.

برای تهیه این نقشه از روش ها و تجهیزات مخصوصی استفاده می شود. و در نتیجه برداشت زمینی انجام می شود. کارشناس برای برداشت زمینی از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد. در نتیجه نقشه یو تی ام ملک ترسیم می شود.

همچنین برای تهیه نقشه یو تی ام در صورتی که حدود اربعه ملک بر روی زمین معلوم نباشد. در نتیجه ابتدا لازم است حدود اربعه ملک تعیین شود. برای تعیین این حدود جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری می باشد. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک از اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک استفاده می شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک تعیین می شود.

در ادامه با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه برداشت زمینی انجام می شود. و سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. با تهیه این نقشه در نتیجه امکان اخذ سند تک برگ از اداره ثبت اسناد وجود خواهد داشت.

قیمت تهیه نقشه یو تی ام به چه عواملی بستگی دارد؟

نقشه یو تی ام نقشه ای با مختصات جهانی می باشد که کاربرد های مختلفی دارد. از جمله کاربرد های مهم آن کاربرد در امور ملکی می باشد. این نقشه تهیه می شود تا مساحت، ابعاد و موقعیت دقیق ملک تعیین شود.

به طور کلی هر ساله سازمان نقشه برداری کشور هزینه هایی که برای تهیه نقشه یو تی ام دریافت می گردد. را اعلام خواهد کرد. این هزینه از قیمت ثابت و متغیر تشکیل شده است. در واقع هزینه تهیه نقشه یو تی ام به نوع ملک بستگی دارد.

قیمت تهیه نقشه یو تی ام به عواملی بستگی دارد و این عوامل شامل موارد زیر است:

  • موقعیت ملک: هر چه دسترسی به ملک آسان تر باشد هزینه تهیه نقشه یو تی ام کم تر می باشد. و بر عکس این مورد نیز صدق می کند.
  • متراژ ملک: با افزایش متراژ ملک در نتیجه هزینه تهیه نقشه یو تی ام افزایش پیدا می کند.
  • کاربری ملک: با توجه به نوع کاربری ملک مسکونی، تجاری، کشاورزی هزینه نقشه یو تی ام متفاوت می باشد.

در نتیجه بر  طبق هزینه ثابت و هزینه متغیر هزینه تهیه نقشه یو تی ام تعیین می شود.

تهیه نقشه یو تی ام از اراضی کشاورزی کارشناس دادگستری

تهیه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی به جهت اخذ سند تک برگ از اداره ثبت اسناد و همچنین حل اختلافات ملکی کاربرد دارد. از آنجایی که معمولا اراضی مشاعی می باشند و مالکیت اراضی بین چند نفر تقسیم شده است. بنابراین لازم است نقشه یو تی ام تهیه شود و سند تک برگی برای اراضی تهیه شود. برای اخذ سند تک برگی برای اراضی تهیه نقشه یو تی ام ضروری می باشد. از آنجایی که اراضی کشاورزی مساحت بالایی دارد. به جهت تهیه نقشه یو تی ام از اراضی ابتدا انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری خواهد بود. سفارش نقشه utm برای زمین کشاورزی با انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری می باشد. در نتیجه تهیه نقشه یو تی ام ملک انجام می شود. برای جانمایی پلاک ثبتی و تهیه نقشه یو تی ام از عهده کارشناس رسمی دادگستری بر می آید.

تهیه نقشه یو تی ام از اراضی کشاورزی کارشناس دادگستری

تهیه نقشه یو تی ام از اراضی کشاورزی کارشناس دادگستری

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما