هزینه نقشه یو تی ام ۱۴۰۱

هزینه نقشه یو تی ام ۱۴۰۱

نقشه یو تی ام نقشه ای با دقت بالا است و با تهیه آن اطلاعات فنی ملک با دقت بالا حاصل می شود. در حقیقت این نقشه تهیه می شود تا در نتیجه با ارائه آن به ادارات و سازمان ها امور ملکی پیش برود. تا در حقیقت این نقشه از جانب اداره ثبت اسناد، شهرداری، اداره منابع طبیعی و .. در خواست می شود. نقشه یو تی ام را اداره ثبت اسناد در خواست می کند تا تصحیح سند ملک، اخذ سند تک برگ، اخذ سند برای ملک قولنامه ای ممکن باشد.

اگر صاحب اراضی باشید که دولت آن را ملی محسوب کرده است در این صورت نیز برای اینکه بتوانید اراضی خود را پس بگیرید. نیاز به مدارکی می باشد که یکی از این مدارک نقشه یو تی ام می باشد.

تا به این جا به اهمیت نقشه یو تی ام پی بردید و لازم به ذکر است که تهیه این نقشه با دقت بالا مدنظر ادارات و سازمان ها می باشد. بنابراین برای تهیه این نقشه حتما به فردی متخصص مراجعه کنید.

همچنین لازم است بدانید که هیچگاه برای تهیه این نقشه به فرد غیر متخصص مراجعه نکنید. زیرا این افراد از تجهیزات دقیقی استفاده نمی کنند و در نتیجه باعث می شود. نقشه تهیه شده توسط آنان دقت پایینی داشته باشد و مشکلاتی را برای مالک به وجود خواهد آمد. برای تهیه این نقشه می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. تهیه این نقشه توسط این متخصص به این صورت است که وی برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو فرکانسه که دقت بالایی دارد استفاده می کند.

 

نقشه یو تی ام و مزایای آن

نقشه یو تی ام نقشه ای با سیستم مختصات جهانی است . تهیه این نقشه انجام می شود تا در نتیجه موقعیت دقیق هر نقطه با دقت بالا و به صورت منحصر به فرد حاصل شود. با تهیه این نقشه برداری ملک اطلاعاتی از جمله مساحت و حدود و همسایگی نیز معلوم می شود.

نقشه یو تی ام بیشتر از هر کسی برای مالک مزیت محسوب می شود.

تهیه نقشه یو تی ام مزایایی دارد که به شرح زیر است:

  • استقرار ملک و تعیین موقعیت ملک
  • معلوم شدن مساحت دقیق ملک با دقت سانتی متری
  • جلوگیری از تعارض به ملک و جابه جایی های مرزی
  • به حداقل رسیدن اختلافات
  • و…

نقشه یو تی ام عرصه و اعیان

یکسری املاکی که قبل از 1370 ساخته شده اند سند مالکیت ندارند. و در نتیجه انتقال سند رسمی هنگام معامله انجام نشده است. و سند ملک قولنامه ای باقی مانده است در نتیجه بر طبق قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند امکان اخذ سند تک برگ برای ملک وجود خواهد داشت.

در واقع بر طبق قانون تعیین تکلیف اراضی ماده 147 به جهات اخذ سند رسمی برای ملک قولنامه ای لازم است شرایطی وجود داشته باشد. در واقع لازم است ملک دارای سابقه ثبتی باشد. همچنین دیوارکشی و بنا در آن وجود داشته باشد و دسترسی به مالک رسمی ممکن نباشد.

در نتیجه در صورتی که مالک  قصد اخذ سند تک برگ برای ملک قولنامه ای را داشته باشد لازم است مدارکی را تهیه نمود. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است. برای تهیه نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان باید به متخصص این کار مراجعه کرد تا نقشه تهیه شده با دقت بالا و مورد قبول اداره ثبت قرار بگیرد. یکی از افرادی که متخصص این کار است کارشناس رسمی دادگستری می باشد. کارشناس با استفاده از تجهیزات دقیق مثل جی پی اس دو یا سه فرکانسه مختصات یو تی ام گوشه ها و شکستگی های عرصه و اعیان را برداشت خواهد کرد.

سپس با توجه به برداشت های انجام شده نقشه یو تی ام عرصه و اعیان را ترسیم و با فرمت مورد نیاز سازمان چاپ و مهر و امضا خواهد کرد. هزینه نقشه یو تی ام ۱۴۰۱ بر طبق تعرفه تعریف می شود و به عواملی بستگی دارد.

هزینه نقشه یو تی ام ۱۴۰۱

تهیه نقشه یو تی ام برای اخذ جواز ساخت

بنابراین برای انجام ساخت و ساز ابتدا باید جواز ساخت از شهرداری اخذ کرد. زیرا هر ساخت و سازی درون شهر باید زیر نظر این سازمان و با اخذ مجوز انجام شود. برای اخذ جواز ساخت لازم است به شهرداری مراجعه نمود. با مراجعه به شهرداری لازم است مدارکی را تهیه نمود یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است.

بنابراین در صورتی که قصد اخذ جواز ساخت از شهرداری را دارید به جهت اخذ این جواز تهیه نقشه یو تی ام ضروری است. برای تهیه این نقشه به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کنید. وی با استفاده از جی پی اس دو فرکانسه که دقت بالایی دارد مختصات یو تی ام عرصه ملک را با استقرار در گوشه ها و شکستگی های آن برداشت خواهد کرد. و سپس نقشه یو تی ام ملک را ترسیم و روی نقشه یک دو هزارم جانمایی خواهد کرد. سپس نقشه تهیه شده را مهر و امضا خواهد کرد. و در این صورت می توانید این نقشه را به شهرداری ارائه دهید. و این ارگان نیز جواز ساخت را برای ملک صادر خواهد کرد. در نتیجه انجام ساخت و ساز به صورت قانونی ممکن خواهد بود.

پس از برداشت مختصات یو تی ام ملک سپس نقشه یو تی ام ملک را ترسیم و سپس چاپ و مهر و امضا خواهد کرد. و این نقشه آماده ارائه به هر ارگانی خواهد بود. هزینه نقشه یو تی ام ۱۴۰۱ بر طبق تعرفه ای معین که سازمان نقشه برداری آن را تعیین کرده است بر آورد می شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام نیاز به تخصص است؟

شاید گمان کنید که تهیه نقشه یو تی ام و به دست آوردن مختصات یو تی ام ملک کار راحتی است. برخی از افراد با این تفکر تهیه نقشه یو تی ام را به کمک گوشی موبایل انجام می دهند. اما لازم به ذکر است که در این صورت مختصات یو تی ام کنج ها دقت پایینی خواهد داشت. همچنین محاسبه مختصات از خود مختصات مهم تر می باشد. برای به دست آوردن مختصات با دقت بالا لازم است. با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه برداشت زمینی انجام شود. در نتیجه برای تهیه این نقشه حتما به فرد متخصصی همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمایید.

برای تهیه نقشه یو تی ام نیاز به تخصص است؟

برای تهیه نقشه یو تی ام نیاز به تخصص است؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما