نقشه برداری تفکیک آپارتمان

نقشه برداری تفکیک آپارتمان

نقشه برداری تفکیک آپارتمان به معنی جدا و مستقل سازی هر واحد از آپارتمان می باشد. و وقتی که یک آپارتمان ساخه می شود. ممکن است یک سند داشته باشند. و یا چند سند مشاعی داشته باشد. بعد از ساخت آپارتمان لازم است تفکیک آپارتمان انجام شود. و اسناد قبلی باطل گردد. و سند برای هر یک از واحد ها صادر گردد. یکی از مواقع که در نتیجه قبل از اتمام ساخت آپارتمان لازم است پیش تفکیکی آپارتمان انجام شود.

زمانی است که افراد قصد خرید و فروش واحدهای آپارتمانی را داشته باشند. در نتیجه لازم است برای بالا بردن اطمینان معامله مساحت دقیق هر واحد با پیش تفکیکی آپارتمان حاصل شود. به منظور انجام پیش تفکیکی آپارتمان مراجعه به یک فرد دوره دیده و متخصص ضروری است. و کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند پیش تفکیک آپارتمان را به خوبی انجام دهد. و به مساحت و متراژ دقیق هر یک از واحدهای آپارتمانی پی ببرد. برای انجام پیش تفکیکی آپارتمان ابتدا با استفاده از متر لیزری برداشت از واحد های آپارتمانی انجام میشود با تهیه این نقشه مساحت و متراژ دقیق هر یک از واحدهای آپارتمانی حاصل میشود و در نتیجه امکان انجام معامله با اطمینان بالا وجود خواهد داشت و اشخاص می توانند بدون اینکه متضرر شوند واحد های آپارتمانی را معامله کنند.

تفکیک آپارتمان

تفکیک واحدهای آپارتمانی یکی از موضوعاتی می باشد که مالکین و سازندگان املاک با آن دست و پنجه نرم می کنند. تفکیکی آپارتمان را نظام مهندسی انجام می دهد.

امروزه به دلیل وسعت و گسترش شهرنشینی میزان ساخت و ساز ها افزایش یافته است. افراد زیادی دغدغه داشتن مسکن دارند. به تبع آن مباحثی همانند ازدحام شهر ها و تراکم رونق می گیرند. برای کنترل تراکم در شهرها آپارتمان سازی انجام می شود. به دلیل اینکه در آپارتمان جمعیت بیشتری نسبت به خانه های ویلایی زندگی می کنند. همین امر باعث می شود تعداد آپارتمان ها نسبت به خانه های ویلایی شده است.

تفکیک آپارتمان با استفاده از تجهیزات نقشه برداری تفکیکی آپارتمان انجام می شود. و در نتیجه بعد از برداشت تمامی قسمت های آپارتمانی و مشاعات سپس ترسیم نقشه تفکیک آپارتمان انجام می شود.

پیش تفکیک آپارتمان

با تهیه نقشه پیش تفکیک آپارتمان مساحت و متراژ دقیق واحد های آپارتمانی حاصل می شود. برای انجام پیش تفکیک آپارتمان همه قسمت ها تفکیک نمی شود. این نقشه زمانی لازم است تهیه شود اشخاص قصد معامله واحد های آپارتمانی را داشته باشند در نتیجه به جهت تهیه نقشه پیش تفکیک اپارتمان می بایست اقداماتی انجام شود تا در نتیجه انجام معامله با اطمینان بالا ممکن باشد.

تعرفه تهیه نقشه تفکیک آپارتمان

نقشه تفکیکی به منظور بر آورد مساحت دقیق هر واحد لازم است تهیه شود. و برای انجام تفکیک آپارتمان از تجهیزات دقیق و مخصوصی استفاده می شود. و با دقت بالا هر یک از قسمت های آپارتمان را برداشت می گردد. با انجام تفکیک آپارتمان مساحت و متراژ دقیق هر واحد حاصل می شود. در صورتی که افراد بخواهند از مساحت دقیق ملک خود مطلع شوند. و یا در صورتی که قصد خرید و فروش واحد های آپارتمانی را داشته باشند. این عملیات قابل انجام خواهد بود.

نقشه تفکیکی زمین با آپارتمان چه فرقی دارد؟

نقشه تفکیکی زمین، نقشه ای است که برای مشخص شدن حد و مرز زمین کاربرد دارد. مالکان با کمک این نقشه می توانند زمین خود را به قطعات کوچکتر تقسیم کنند. و یا برای دریافت سند تک برگ اقدام کنند.برای تهیه این نقشه می توانید به سازمان ثبت اسناد و املاک کشوری مراجعه کنید. و درخواست خود را ثبت کنید. تا بعد از انجام مراحل و بعد از ارجاع به نظام مهندسی استان بتوانید نقشه معتبر را تهیه کنید.به نقشه های تک خطی که در آن مشاعات ساختمان (مناطق مشترک) و مساحت هر واحد ساختمان به صورت دقیق نمایش داده شود، نقشه تفکیکی آپارتمان گفته می شود.

تهیه نقشه تفکیکی به چه صورتی می باشد؟

برای تهیه نقشه های تفکیکی آپارتمان شما باید، از تمام قسمت های ساختمان نقشه برداری کنید، حتی پارکینگ، حیاط، راهپله‌ها، پشت بام، چال آسانسور و …

قطر درز انقطاع، دیوارها، تراس، بالکن و حتی قطر پیشرفتگی‌ها باید در نقشه های تفکیکی آپارتمان مشخص و جزو محوطه محصور شده مالکان باشد.توجه داشته باشید که مساحت دو قسمت از آپارتمان (تراس و بالکن) می بایست به شکل جداگانه در نقشه درج شود. شما می توانید به شکل واضح در نقشه به این دو مورد اشاره کنید.

برخی از فضاها مانند، مساحت داکت ها، کانال کولر و لوله بخاری و همچنین بخش هایی از فضای تاسیسات برقی ساختمان ها به عنوان فضای مشاعی در نقشه تفکیکی درج می شود.می بایست در این نقشه، مساحت دیوار حایل که ما بین فضای خصوصی و فضای مشاعی و قرار دارد به نفع مالک باشد.می بایست در این نقشه مساحت دیوار حایل که ما بین دو فضای خصوصی قرار گرفته به شکل مساوی تقسیم شود.البته باید در نقشه تفکیکی آپارتمان درز انقطاع نیز به خوبی اندازه گیری شود.

نقشه برداری تفکیک آپارتمان

تهیه نقشه تفکیک آپارتمان

برای تهیه این نقشه باید از یک متخصص حرفه ای و مهمتر از آن مسلط به نقشه برداری و مسلط به تفکیک آپارتمان کمک بگیرید. در واقع نقشه شما بدون تایید این فرد هیچ ارزش قانونی برای سازمان ثبت اسناد، نظام مهندسی و شهرداری ها ندارد.قابل ذکر است در کنار استفاده از مهندس نقشه بردار باید نقشه شما توسط کارشناسان رسمی نظام مهندسی و دادگستری تایید شوند.تهیه نقشه تفکیکی آپارتمان زیاد سخت نیست و نمی تواند زیاد نگران کننده باشد. شما با انجام صحیح مراحل این کار می توانید در کمترین زمان این نوع نقشه را برای زمین یا آپارتمان خود تهیه کنید. و سپس برای دریافت سند تک برگ یا پایان کار اقدام کنید.

تفکیک آپارتمان توسط کارشناس رسمی

انجام نقشه برداری تفکیک آپارتمان توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی امکان پذیر می باشد.در واقع انجام نقشه برداری تفکیک آپارتمان قبل و بعد  از اتمام ساخت آپارتمان قابل انجام است.تا در نتیجه متراژ و مساحت دقیق هر یک از واحد های آپارتمانی مشخص شود.در واقع تنها زمانی لازم است پیش از اتمام ساخت آپارتمان این عملیات انجام شود. که برخی از افراد قصد خرید و فروش واحد های آپارتمانی را داشته باشند. در این صورت برای بالا بردن اطمینان معامله و جلوگیری از ضرر و زیان های احتمالی لازم است. پیش تفکیک آپارتمان توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام شود. تا مساحت و متراژ دقیق هر واحد معلوم گردد.

برخی از افراد معامله واحد های آپارتمانی را قبل از اتمام ساخت آپارتمان انجام می دهند. یعنی واحدی از آپارتمان را پیش خرید می کنند.اما لازم است برای بالا بردن اطمینان معامله و جلوگیری از ضرر و زیان مساحت واحد آپارتمان با انجام تفکیک مشخص شود. در واقع از آنجایی که مساحت واحد های آپارتمانی قبل از اتمام ساخت معلوم نمی باشد بنابراین برای این که بتوان معامله را مطمئن انجام داد. و بعد از انجام معامله متضرر نشد باید مساحت دقیق هر واحد از آپارتمان در این مرحله حاصل شود.در نتیجه لازم است پیش تفکیک آپارتمان انجام شود.

برای انجام پیش تفکیک آپارتمان می توان به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص برای انجام این عملیات ابتدا برداشت از واحد های آپارتمانی را انجام خواهد داد. و با استفاده از مترلیزری واحد های آپارتمانی را برداشت خواهد کرد. در ادامه ترسیم نقشه پیش تفکیک آپارتمان انجام می شود.و این افراد می توانند با خیال راحت معامله را انجام دهند و نگران ضرر و زیان در انجام معامله نشوند.

نقشه برداری تفکیک آپارتمان

با اتمام پروژه ساخت و ساز آپارتمان بعد از مراجعه به اداره ثبت اسناد برای اخذ سند تک برگی لازم است تفکیکی آپارتمان انجام شود. تفکیکی آپارتمان را کارشناس نظام مهندسی انجام می دهد. برای انجام تفکیکی آپارتمان بعد از برداشت دقیق از آپارتمان در ادامه ترسیم دقیق نقشه تفکیکی آپارتمان انجام می شود. بنابراین مساحت و متراژ دقیق هر یک از واحد های آپارتمانی حاصل می شود. بعد از انجام تفکیکی آپارتمان در نتیجه برای هر واحد سند تک برگی اخذ می شود.

تفکیک آپارتمان تنها بعد از اتمام ساخت آپارتمان انجام نمی شود. بلکه برای اگر که افراد بخواهند به مساحت دقیق ملک خود پی ببرند. و یا پیش خرید و پیش فروش آپارتمان را انجام دهند لازم است عملیات تفکیک آپارتمان با مراجعه به یک فرد متخصص انجام شود. در واقع با مراجعه ی خصوصی به یک فرد متخصص و فعال در حوزه تفکیک همانند کارشناس رسمی دادگستری می توان به مساحت دقیق هر واحد پی برد.

که در واقع ممکن است افراد بخواهند پیش فروش و پیش خرید واحد های آپارتمانی را انجام دهند. در نتیجه به جهت انجام این معاملات با اطمینان بالا لازم است مساحت دقیق هر واحد معلوم شود تا انجام معامله بدون ضرر و زیان ممکن باشد.

نقشه برداری تفکیک آپارتمان توسط کارشناس با تجهیزات دقیق نقشه برداری انجام می شود.

کارشناس از تجهیزات مخصوص و روش ها و قواعد به خصوصی استفاده خواهد کرد. و بعد از برداشت با استفاده از دوربین توتال استیشن و همچنین متر لیزری در ادامه ترسیم نقشه پیش تفکیک آپارتمان را انجام خواهد داد. با تهیه این نقشه مساحت دقیق و همچنین متراژ دقیق هر واحد از آپارتمان به دست می آید. در نتیجه امکان انجام معامله با اطمینان بالا وجود دارد و افراد از انجام معامله متضرر نخواهند شد.

مراحل دریافت سند تفکیک آپارتمان

  • لازم است آپارتمان دارای پایانکار باشد. به جهت دریافت آن مالک یا مالکین می توانند به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه نمایند.
  • در ادامه بایستی به اداره ثبت اسناد مراجعه نمود و فایل دقیق نقشه یو تی ام ملک را ضمیمه پرونده نمود. طی نامه ای از طرف اداره ثبت اسناد متقاضی برای دریافت نقشه های تفکیکی سازمان نظام مهندسی مراجعه می نماید.
  • بعد از مراجعه به نظام مهندسی کارشناس از جانب نظام مهندسی تعیین می شود.
  • در نتیجه کارشناس برای انجام تفکیکی آپارتمان به ملک مراجعه خواهد کرد. وی مطابقت سند با مکان ملک را بررسی می کند. همچنین تطابق همسایه ها، حد فاصل ها و ملک بررسی می گردد. سپس نقشه برداری تفکیکی آپارتمان انجام می شود.
  • بعد از تهیه نقشه صورت مجلس تفکیکی به نظام مهندسی تحویل داده می شود. در نتیجه نظام مهندسی با مهرو امضای آن و زدن برچسب هولوگرام دار بر روی نقشه به همراه پایانکار و و سی دی عرصه به اداره ثبت اسناد تحویل می دهد.
  • در آخر اداره ثبت اسناد با بررسی مدارک و نقشه ها اقدام به تهیه سند تک برگی می کند.

فواید تفکیک آپارتمان  قبل از صدور پایانکار

  • تعیین دقیق مساحت ملک
  • حل اختلافات مساحت درج شده در پایانکار و نقشه تفکیکی که نقشه بردار تهیه می شود.
  • به دلیل معلوم بودن مساحت دقیق واحد ها در زمان پیش فروش بین خریدار و فروشنده اختلافی ایجاد نمی شود.
  • مالک یا مالکین از مساحت دقیق واحد ها مطلع می شود و با آگاهی از وضعیت ملک اقدام به فروش واحد ها می نمایند.
  • تسریع روند دریافت پایانکار و سند تفکیک شده از لحاظ زمانی
  • در صورت ساخت به صورت مشارکتی، اختلافی بین سازنده و مالک زمین به وجود نخواهد آمد.

انجام پیش تفکیک آپارتمان

ممکن است افراد قصد انجام معامله پیش خرید و پیش فروش را داشته باشند. برای انجام این معاملات با اطمینان بالا باید مساحت دقیق هر واحد معلوم باشد. تا در نتیجه این معامله بدون ضرر و زیان انجام شود. به دست آوردن مساحت دقیق هر واحد تنها با انجام پیش تفکیکی آپارتمان ممکن می باشد. پیش تفکیکی آپارتمان قبل از اتمام ساخت آپارتمان انجام می شود و این امر تخصصی می باشد.

برخی از افراد معامله ملک را بدون توجه به مساحت و متراژ هر واحد می دهند. در نتیجه بعد از انجام معامله امکان ضرر و زیان وجود خواهد داشت. برای جلوگیری از ضرر و زیان لازم است مساحت دقیق هر واحد به دست آید. افرادی که معامله را بدون توجه به مساحت هر واحد انجام می دهند از انجام معامله متضرر می شوند.

برای انجام تفکیکی آپارتمان کارشناس از تجهیزات دقیق و مخصوص استفاده خواهد کرد وی با استفاده از متر لیزری و همچنین دوربین توتال استیشن تمامی قسمت های آپارتمان را برداشت خواهد کرد. تا در ادامه با ترسیم نقشه تفکیکی آپارتمان برآورد دقیق مساحت هر قسمت ممکن باشد. این متخصص از اتوکد استفاده خواهد کرد و نقشه تفکیکی آپارتمان را ترسیم خواهد کرد در این نقشه متراژ و مساحت دقیق هر واحد درج میگردد. با به دست آمدن متراژ و مساحت دقیق واحد های آپارتمانی در نتیجه انجام معامله با اطمینان بالا ممکن خواهد بود.

انجام پیش تفکیک آپارتمان

انجام پیش تفکیک آپارتمان

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما