میخ کوبی در نقشه برداری

میخ کوبی در نقشه برداری

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پیش از آغاز ساخت و ساز ملک لازم است عرصه ملک بر روی زمین میخ کوبی و تثبیت شود. در نتیجه برای انجام میخ کوبی ملک مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ضروری می باشد. تا با تثبیت حدود ملک بر اساس سند در آینده و بعد از ساخت مشکلی برای ملک پیش نیاید.

انجام میخ کوبی زمین

به طور کلی میخ کوبی و تثبیت حدود اربعه ملک سبب می شود امکان تعارض به حدود ثبتی ملک وجود نداشته باشد. بنابراین در صورتی که ملک حدود اربعه نا معلومی داشته باشد. لازم است میخ کوبی زمین انجام شود. انجام میخ کوبی زمین در نقشه برداری دقیق از ملک خلاصه می شود. در واقع برای انجام میخ کوبی و تثبیت حدود اربعه ملک لازم است به فردی همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. در صورتی که مختصات یو تی ام کنج ها مشخص باشد. تا در نتیجه میخ کوبی زمین در کمترین زمان انجام می شود. اما اگر این مختصات نا معلوم باشد. و ملک حدود اربعه نا معلومی داشته باشد. لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود.

بنابراین برای اینکه حدود ثبتی ملک بر روی زمین مشخص شود. بایستی جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. با انجام این عملیات با استفاده از اطلاعات پلاک ثبتی، حدود ثبتی ملک مشخص می شود. به جهت انجام این عملیات ابتدا اسناد و مدارک قدیمی ملک گرد آوری می شود. و در ادامه نقشه ثبتی ملک استخراج و بر روی زمین جانمایی می شود.

در نتیجه حدود ثبتی ملک معلوم می شود سپس نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود و کارشناس نقشه یو تی ام  در دو مرحله زمینی و دفتری تهیه خواهد کرد. در واقع کارشناس با استفاده از تجهیزات دقیق نقشه برداری مانند جی پی اس دو فرکانسه برداشت زمینی را انجام می دهد و بعد نقشه یو تی ام ترسیم و چاپ خواهد کرد. با معلوم شدن مختصات یو تی ام میخ کوبی قابل انجام است و همچنین امکان اخذ سند تک برگ نیز وجود دارد.

انجام میخ کوبی زمین

انجام میخ کوبی زمین

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما