استعلام پلاک ثبتی ملک

استعلام پلاک ثبتی ملک

به جهت انجام معامله ملک ممکن است ملک مشکلاتی داشته باشد. که حتی مالک از آن بی خبر باشد مثلا ملک از آن دولت باشد. و یا ممکن است ملک در رهن بانک باشد و توقیف شده باشد. در نتیجه با انجام معامله ملک خریدار متضرر می شود.

پس اگر می خواهید معامله ای مطمئن و بدون ضرر داشته باشید حتما دو عامل را سرلوحه کارتان قرار دهید اول اینکه معامله ملک را تنها با سند تک برگ انجام دهید. تا ابعاد و مساحت دقیق ملک معلوم باشد و همچنین قبل از انجام معامله با فروشنده به یک متخصص مراجعه کنید تا وی استعلام پلاک ثبتی را انجام دهد.

توصیه می شود که استعلام پلاک ثبتی توسط کارشناس رسمی دادگستری حتما انجام شود. تا در نتیجه این استعلام به صورت اصولی انجام شود. و تمامی اطلاعات ملک معلوم گردد.

برای انجام این استعلام کارشناس با توجه به پلاک ثبتی ملک استعلام پلاک ثبتی را انجام می دهد و به اطلاعات ملک پی خواهد برد. در نتیجه با آشکار شدن اطلاعات ملکی انجام معامله با اطمینان بالا ممکن خواهد بود.

استعلام پلاک ثبتی ملک مشخص کننده ملک از جهت سلامت قانونی است. استعلام پلاک ثبتی ملک انجام قبل از انجام معامله میک انجام می شود تا در نتیجه با آگاهی کامل از وضعیت ثبتی ملک این معامله انجام شود.

برای انجام استعلام پلاک ثبتی می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. همچنین با توجه به پلاک ثبتی ملک حد و مرز ملک، موقعیت ملک معلوم می شود. برای انجام این استعلام کارشناس به بانک اطلاعات ثبتی منطقه دسترسی دارد و در نتیجه انجام این معامله منجربه معامله این با اطمینان بالا خواهد شد.

برای انجام استعلام پلاک ثبتی ملک به چه کسی مراجعه نماییم؟

در صورتی که قصد انجام معامله ملک را دارید برای انجام این معامله لازم است اطلاعات ملک معلوم شود. همچنین سابقه ثبتی ملک و مشکلات احتمالی ملک نیز امری مهم است که لازم است آشکار شود. در نتیجه با انجام این استعلام این امر ممکن می شود و می توان معامله ای مطمئن داشت.

استعلام پلاک ثبتی حتما باید توسط یک متخصص انجام شود و افراد غیرمتخصص این کار را نمی توانند به درستی انجام دهد. و اطلاعات را به طور کامل استخراج کنند. همچنین از آنجایی که فردی مانند کارشناس رسمی دادگستری فرد معتبری می باشد بدون اینکه بخواهد جانب و طرف کسی را بگیرد استعلام را انجام می دهد. و گزارش کارشناسی خود را تهیه می کند و در اختیار طرفین معامله قرار می دهد. این گزارش معتبر است و مورد تایید ادارات و سازمان ها می باشد.

آیا انجام استعلام پلاک ثبتی ملک اجباری است؟

انجام برخی استعلامات اجباری نیست و طرفین معامله می توانند آن را انجام دهد و یا انجام ندهند. اما انجام این استعلام به نفع شماست تا در نتیجه از بروز مشکلات جلوگیری شود. در واقع اگر قصد انجام معامله ملک را دارید حتما این استعلام را انجام دهد با انجام این استعلام مشکلات احتمالی ملک معلوم می شود. در نتیجه با انجام این استعلام می توان معامله ملک را با اطمینان خاطر انجام داد.

برخی از افراد از اهمیت این استعلام آگاهی دارند امابه افراد مناسبی برای انجام این استعلام مراجعه نمی کنند. در واقع برخی از افراد این استعلام را به عهده مشاوران املاک می سپارند. که آنان نیز در صورتی که به ایراد ملک پی ببرند نیز آن را آشکار نمی کنند.

برای انجام استعلام پلاک ثبتی ملک لازم است به فردی متخصص و با تجربه مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری فرد مورد اطمینانی است که به بانک اطلاعات ثبتی دسترسی دارد.

وی به انجام این استعلام تواناست و در نتیجه در صورتی که ملک مشکلی داشته باشد این مسئله آشکار می شود. و کارشناس گزارشی تهیه می کند به طرفین معامله ارجاع می دهد. و در نتیجه با ارائه این استعلام پلاک ثبتی به دفتر خانه می توان معامله را انجام داد.

پیگیری وضعیت ثبتی ملک با کد ملی

به جهت اطلاع از این مسئله که ملکی به نام افراد ثبت شده است و یا خیرد در نتیجه لازم است به سامانه ثبت اسناد و املاک مراجعه نمود.

افراد تنها در مورد املاکی که به نام خود آن ها می باشد استعلام پلاک ثبتی را دریافت می کنند. فردی به غیر از مالک نمی تواند درباره ملک ثبت شده استعلام انجام دهد. در حقیقت هیچ کسی حق ندارد درباره دارایی های شخص دیگر از سازمان اسناد استعلام دریافت نماید.

می توان با استفاده از کد ملی و یا شماره پلاک ثبتی نسبت به پیگیری وضعیت ثبتی اقدام کرد.

برای انجام گستره وسعی از اقدامات در رابطه با ملک از جمله نقل و انتقال آن استعلام پلاک ثبتی ملک اهمیت ویژه ای دارد. سازمان ثبت اسناد و املاک این امکان را فراهم نموده است و به صورت غیر حضوری می توان استعلام وضعیت ثبتی را انجام داد.

مراحل انجام استعلام وضعیت ثبتی ملک

پیش از انجام معامله از مهم ترین اقداماتی که لازم است انجام شود بررسی تطبیق ملک با مشخصات مالک با سند ثبتی ملک می باشد. برای انجام استعلام وضعیت ثبتی روش های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش ها استعلام وضعیت ثبتی ملک با پلاک ثبتی در سامانه ثبت اسناد و املاک است. برای این کار لازم است به سامانه ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کرد و فرم در خواست را تکمیل نمود. در ادامه پرداخت هزینه ای انجام شود و کد رهگیری دریافت شود. در ادامه سازمان موضوع را بررسی خواهد کرد و پاسخ این استعلام را به متقاضی ارسال خواهد کرد.

با وارد شدن به سایت شهرداری می توان به اطلاعاتی کامل از ملک رسید. در واقع می توان به اطلاعات کاملی در باره ساخت و ساز های تهران دست یافت. امروزه شهرداری و سازمان ثبت اسناد  با توجه به همکاریی هایی که دارند اطلاعات جامع و کاملی در زمینه استعلام وضعیت ثبتی ملک با استفاده از پلاک ثبتی ملک ممکن است. با وارد نمودن شماره پلاک ثبت ملک در نتیجه تاریخ ساخت ملک، مالکیت، نام مالک، شماره ساختمان، منطقه، بلوک، مساحت، مساحت بنا، پلاک ثبتی ملک و .. دسترسی داشت.

مراحل انجام استعلام وضعیت ثبتی ملک

مراحل انجام استعلام وضعیت ثبتی ملک

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما