استعلام پلاک ثبتی از شهرداری تهران

استعلام پلاک ثبتی از شهرداری تهران

برای انجام معامله ملک و به جهت اینکه با انجام معامله متضرر نشد. در نتیجه لازم است قبل از انجام معامله تمامی اطلاعات و مشکلات احتمالی ملک معلوم شود. این امر با انجام استعلام پلاک ثبتی از شهرداری تهران ممکن می باشد.

در واقع از جمله مشکلاتی که ممکن است ملک داشته باشد. ملی بودن ملک، قرار نگرفتن ملک در جای خود، مطابق نبودن مشخصات مالک و فروشنده، جعلی بودن سند، ممنوع المعامله بودن ملک و … می باشد. انجام استعلام پلاک ثبتی ملک از عهده هر شخصی بر نمی آید. و به جهت انجام این استعلام می توان به فردی متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

لازم به ذکر است که انجام این استعلام توسط اشخاص غیر متخصص ممکن نمی باشد. و در نتیجه انجام این استعلام را حتما به این کارشناس بسپارید. برخی از افراد با اعتماد به مشاوران دفاتر معاملات ملکی، انجام این استعلام را به آنان می سپارند. اما این افراد تنها سود و زیان خود را در نظر می گیرند. و همچنین از آنجایی که به بانک اطلاعات ثبتی دسترسی ندارند. نمی توانند به اطلاعات جامعی از ملک دست پیدا کنند.

پلاک ثبتی چیست؟

به جهت شناسایی املاک پلاک ثبتی اصلی و فرعی به وجود آمده است. در واقع شماره پلاک اصلی ملک برای قطعه مادر صادر می شود. و هر بخشی که از قطعه اصلی جدا می شود شماره پلاک فرعی خواهد داشت. پلاک اصلی و فرعی همانند نام و نام خانوادگی برای افراد می باشد.

شماره پلاک اصلی و فرعی در سند دفترچه ای درج می شود. شماره اصلی و فرعی با ممیز از هم جدا می شود.

تفاوت پلاک تفکیکی با پلاک ثبتی

در صورت جلسه ای که هر زمین به چند قطعه کوچک تقسیم می شود. در نتیجه به هر یک از قطعات شماره ای اختصاص داده می شود. این شماره همان شماره تفکیکی است. پلاک اصلی از دو شماره اصلی و فرعی تشکیل شده است. و در حقیقت سازمان ثبت اسناد املاک را به این قطعات تقسیم نموده است. تا در نتیجه اراضی قابل شناسایی باشند. همچنین در صورتی که قطعه ای از ملک جدا شود در نتیجه شماره پلاک فرعی به آن تعلق می گیرد.

با انجام استعلام پلاک ثبتی ملک چه مواردی مشخص می شود؟

در واقع انجام استعلام پلاک ثبتی ملک قبل از انجام معامله ملک به آن جهت ضروری است. که امکان مشخص شدن اطلاعات ملک وجود خواهد داشت. از جمله مواردی که با انجام این استعلام آشکار می شود شامل موارد زیر است:

  • صحت سند ملک
  • معلوم شدن مشخصات مالک ملک
  • مشاعی و غیر مشاعی بودن ملک
  • ملی و موات نبودن اراضی
  • تک سنده بودن ملک
  • ممنوع المعامله بودن زمین
  • موقعیت درست ملک
  • و ..

استعلام وضعیت ثبتی با کد ملی

در واقع به جهت اینکه افراد از این امر اطلاع بیابند که ملکی به نامشان ثبت شده است. و یا نه د نتیجه لازم است به سامانه اینترنتی سازمان ثبت اسناد مراجعه نمود. و در ادامه استعلام انجام شود.

لازم به ذکر است که تنها مالک قادر است این استعلام را انجام دهد. در واقع با مراجعه به سازمان ثبت اسناد با کد ملی و یا شماره پلاک ثبتی می توان پیگیری وضعیت ثبتی ملک را انجام داد.

از نظر اداری برای انجام اقداماتی برای ملک همچون نقل و انتقال ملک انجام این استعلام ضروری می باشد.

مراحل انجام استعلام وضعیت ثبتی ملک با پلاک ثبتی

قبل از انجام معامله ملک لازم است استعلام پلاک ثبتی ملک انجام شود. و همچنین بررسی تطابق مشخصات ملک با سند ثبتی ملک بررسی شود. برای این بررسی روش های متعددی وجود دارد. و یکی از این روش ها انجام استعلام با پلاک ثبتی ملک می باشد.

برای انجام این استعلام به سامانه ثبت اسناد و مدارک مراجعه می شود. و بعد از تکمیل فرم هزینه آن پرداخت می شود و سپس کد رهگیری دریافت می شود. در ادامه سازمان موضوع را بررسی خواهد کرد و پاسخ استعلام را ارسال خواهد کرد.

همچنین برای استعلام پلاک ثبتی از شهرداری تهران ورود به سایت شهرداری انجام می شود.  با ورود به سایت شهرداری می توان وارد محل قرارگیری ملک شد و اطلاعی از املاک و ساخت و ساز های آن یافت. با انجام این استعلام می توان مالکیت ، تاریخ ساخت ملک و سایر اطلاعات را ثبت نمود. همچنین اطلاعات دیگری با انجام این استعلام می توان دریافت. در واقع با انجام این استعلام نشانی، نام، شماره ساختمان، محله ، بلوک، مساحت عرصه، پلاک ثبتی و … مشخص می شود.

انجام استعلام پلاک ثبتی را به چه کسی بسپاریم؟

انجام استعلام پلاک ثبتی ملک برای بالابردن اطمینان معامله انجام می شود. در واقع با انجام این استعلام اطلاعاتی از ملک به دست می آید و مشکلات آن آشکار می شود.

برای انجام استعلام پلاک ثبتی ملک می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. کارشناس به تمام اطلاعات ثبتی مربوط به املاک دسترسی دارد. برخی از افراد به اشتباه انجام این استعلام را به اشخاص غیر متخصص می سپارند در نتیجه این استعلام اطلاعات کاملی نخواهد داد. کارشناس با توجه به پلاک ثبتی این استعلام را انجام می دهد. و اطلاعات به دست آمده از ملک را به صورت یک گزارش تهیه می کند. و به طرفین معامله ارائه می دهد و در نتیجه انجام معامله با اطمینان بالا ممکن خواهد بود.

اهمیت تهیه نقشه یو تی ام برای انجام معامله

به طور کلی برای انجام معامله ابتدا لازم است استعلام وضعیت ثبتی ملک انجام شود. تا مشکلات و اطلاعات ملک آشکار شود. همچنین ممکن است سند ملک قدیمی باشد در نتیجه برای اینکه این معامله با مساحت واقعی ملک انجام شود. لازم است نقشه یو تی ام ملک تهیه شود. این امر برای خریدار و فروشنده سودمند است.

برای تهیه این نقشه می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد. و برداشت و ترسیم نقشه یو تی ام را با دقت بالا انجام خواهد داد.

اهمیت تهیه نقشه یو تی ام برای انجام معامله

اهمیت تهیه نقشه یو تی ام برای انجام معامله

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 1 / 5. تعداد رأی: 1

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما