تهیه نقشه UTM برای سازمان ثبت اسناد

تهیه نقشه UTM برای سازمان ثبت اسناد با این هدف درخواست می گردد که اطلاعات فنی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

مربوط به ملک مانند ابعاد و مساحت و موقعیت ملک معلوم گردد و در نهایت این اطلاعات در

سیسم کاداستر کشور ثبت می شود و همچنین با توجه به این اطلاعات به دست آمده سند

تک برگ صادر می شود.

تهیه نقشه UTM برای سازمان ثبت اسناد

یکی از مدارکی که از طرف سازمان ثبت اسناد در خواست می شود تا سند تک برگ صادر

گردد، نقشه یو تی ام است. در صورتی که افراد بخواهند سند دفترچه ای ملکشان را تبدیل

به سند تک برگ کنند باید ابتدا به اداره ثبت اسناد در خواست دهند و با فراهم کردن نقشه

یو تی ام و همچنین در اختیار گذاشتن اطلاعات حقوقی می توانند سند تک برگ را از اداره

ثبت اسناد اخذ نمایند.

تهیه نقشه یو تی ام توسط افراد متخصص ممکن است و هم چنین اداره ثبت اسناد این

نقشه را تنها با مهر و امضا فرد متخصص و معتبر مثل کارشناس رسمی دادگستری قبول

خواهد کرد. این نقشه، نقشه ای با مختصات جهانی است که با فراهم کردن آن اطلاعات

فنی مربوط به ملک معلوم می گردد و موقعیت منحصر به فرد ملک حاصل می شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام کارشناس رسمی دادگستری ابتدا با دسترسی به تجهیزات

دقیق ومخصوص برداشت زمینی انجام می دهد و گوشه ها و شکستگی های ملک را

برداشت خواهد کرد. سپس با اتمام برداشت زمینی مرحله دفتری آغاز میگردد و با توجه

به اطلاعات برداشت شده با استفاده از نرم افزار های ترسیم نقشه یو تی ام ترسیم و

چاپ میگردد. در نتیجه با ارائه این نقشه به اداره ثبت اسناد به همراه مدارک دیگر سند

تک برگ صادر می گردد. این سند ویژگی های همچون  امنیت بالا، درج کامل اطلاعات،

دقت بالا، غیر قابل جعل و .. را دارد.

رادین ۰۹۱۲۹۲۷۷۵۳۴ و ۰۲۱۶۶۳۹۸۳۱۶ کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

نقشه یو تی ام

تهیه نقشه UTM برای سازمان ثبت اسناد

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما