تعیین تکلیف وضعیت سندی املاک و صدور سند

تعیین تکلیف وضعیت سندی املاک و صدور سند به منظور مشخص شدن مالکین حقوقی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

اراضی و همچنین بررسی اسناد اراضی به منظور صدور سند میباشد.در واقع دولت طبق

قانون ۱۴۷و ۱۴۸ میخواهد مدارک اراضی را که فاقد سند رسمی هستند بررسی کند و

سپس در صورت امکان برای این اراضی سند رسمی صادر شود.

تعیین تکلیف وضعیت سندی املاک و صدور سند

برای انجام تعیین و تکلیف املاک فاقد سند مالکیت،مالک باید مدارک و اطلاعاتی را که

مورد نیاز می باشد در سایت ثبت نام کند و یا به اداره ثبت ارائه دهد این مدارک شامل

۱_ اصل شناسنامه و کارت ملی متقاضی.

۲_کپی از سند مالکیت اولیه ملک(در اسناد قولنامه ای)

۳_ اصل و کپی تمام قولنامه های استنادی تا با مالکی که سند به نام او صادر شده

است برسد.(در اسناد قولنامه ای)

۴_اصل سند مالکیت در اسناد مشاعی به نام متقاضی و کپی صفحات اول،دوم،سوم،

صفحه حدود ملک،توضیحات و صفحات و انتقالات.

۵_ نقشه ملک با مختصات یو تی ام که توسط متقاضی تهیه می شود

۶_فیش بانکی بابت هزینه تقاضا می باشد در واقع یکی از مدارک مهمی که مورد نیاز

است،تهیه نقشه یو تی ام ملک می باشد تا محدوده و  موقعیت دقیق ملک مشخص

شود.مالک برای تهیه نقشه یو تی ام میتواند به کارشناس رسمی دادگستری نقشه

برداری یا امور ثبتی مراجعه کند و کارشناس با استفاده از تجهیزات دقیق نقشه برداری

و جی پی اس دو فرکانسه مختصات گوشه های ملک را برداشت می کند و مختصات

ملک را به سیستم مختصات یو تی ام منتقل میکند و سپس نقشه یو تی ام ملک را

تهیه و ترسیم کرده و در نهایت آن را مهر و امضا میکند و در این صورت مالک می تواند

این نقشه را به همراه مدارک دیگر به اداره ثبت ارائه دهد و یا در سایت بارگذاری کند.

رادین ۰۹۱۲۹۲۷۷۵۳۴ و ۰۲۱۶۶۳۹۸۳۱۶ کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

تعیین تکلیف وضعیت سندی

تعیین تکلیف وضعیت سندی املاک و صدور سند

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما