دریافت پلاک ثبتی از روی نقشه

دریافت پلاک ثبتی از روی نقشه

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

با نامشخص بودن آدرس ملک و یا نا معلوم بودن حدود اربعه ملک در نتیجه لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. برای انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. تا در نتیجه این مجهولات معلوم گردد.

جانمایی پلاک ثبتی با نقشه ثبتی

در صورت نا معلوم بودن حدود اربعه ملک بر روی زمین در نتیجه لازم است اقداماتی برای معلوم نمودن این حدود بر روی زمین انجام شود. در نتیجه انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی ضروری خواهد بود. تا در نتیجه با توجه به پلاک ثبتی از روی نقشه ثبتی ملک حدود ثبنی ملک معلوم شود. و با جانمایی آن بر روی زمین حدود ثبتی ملک مشخص شود. انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک را به فرد دارای صلاحیتی همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ممکن می باشد.

کارشناس برای اینکه بتواند عملیات جانمایی پلاک ثبتی را انجام دهد. از مدارک ملک و مدارک و اسناد ثبتی ملک استفاده خواهد کرد. در واقع این متخصص با دریافت پلاک ثبتی از سند قدیمی ملک در حدود پلاک ثبتی ملک را از روی نقشه ثبتی ملک می یابد. و در نهایت جانمایی پلاک ثبتی ملک با استفاده از نقشه های ثبتی انجام می شود. و در نهایت موقعیت و حدود ملک مشخص خواهد شد.

در آخر کارشناس در دو مرحله برداشت زمینی و دفتری نقشه یو تی ام ملک را تهیه خواهد کرد. در واقع در مرحله اول با تجهیزات دقیقی اقدام به برداشت مختصات یو تی ام از گوشه های ملک خواهد کرد. و سپس نقشه یو تی ام را با نرم افزار ترسیم خواهد کرد. در نتیجه با تهیه این نقشه حدود و موقعیت دقیق پلاک ثبتی ملک معلوم می شود. و امکان اخذ سند تک برگ برای ملک وجود خواهد داشت.

جانمایی پلاک ثبتی با نقشه ثبتی

جانمایی پلاک ثبتی با نقشه ثبتی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما