نقشه برداری زمین کشاورزی

نقشه برداری زمین کشاورزی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

برای انجام نقشه برداری به جهت تهیه نقشه یو تی ام لازم است برداشت زمینی از اراضی انجام شود. اما معمولا اراضی حدود اربعه معلومی ندارند. در نتیجه لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص برای انجام این عملیات از اسناد قدیمی و ثبتی ملک کمک میگیرد.

تهیه نقشه یو تی ام ازاضی زراعی

اراضی زراعی وسعت بالایی دارند. و در نتیجه به جهت تهیه نقشه یو تی ام از اراضی زراعی لازم می بایست جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. تا در نتیجه حدود ثبتی اراضی معلوم شود.

عملیات جانمایی پلاک ثبتی کاربرد هایی در امور ملکی دارد. در واقع ممکن است ملک گمشده باشد. در نتیجه لازم است این عملیات برای تعیین آدرس ملک انجام شود. به جهت انجام این عملیات لازم است به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود تا در نتیجه با دقت بالا نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی تهیه شود و مورد پذیرش ادارات قرار بگیرد.

برای انجام این عملیات ابتدا اسناد و مدارک قدیمی ملک گرد آوری می شود در ادامه نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج می شود و با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. در ادامه نقشه برداری از ملک آغاز می شود برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود و بعد از انجام نقشه برداری از زمین کشاورزی در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام از اراضی انجام می شود. نقشه یو تی ام مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود. در نتیجه سند تک برگ برای ملک صادر می شود همچنین این نقشه ممکن است برای انجام امور حقوقی در خواست شود.

تهیه نقشه یو تی ام ازاضی زراعی

تهیه نقشه یو تی ام ازاضی زراعی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما