کاربرد جی پی اس در نقشه برداری

کاربرد جی پی اس در نقشه برداری

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نقشه یو تی ام نقشه ای با مختصات یو تی ام منحصر به فرد است. و با تهیه آن ابعاد، مساحت و موقعیت دقیق ملک حاصل می شود. نقشه برداری از ملک و تهیه نقشه یو تی ام را میتوان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. برای انجام نقشه برداری از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. تا در نتیجه مختصات یو تی ام کنج ها حاصل شود. و نقشه یو تی ام با دقت بالا حاصب شود.

تهیه نقشه یو تی ام با جی پی اس

نقشه یو تی ام مدرکی می باشد. که از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. این نقشه ها باید با دقت بالا و اصولی تهیه شوند. تا مورد پذیرش سازمان ها قرار بگیرد. ممکن است فردی قصد اخذ سند تک برگ را داشته باشد. در نتیجه لازم است نقشه یو تی ام تهیه شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام باید به فرد متخصص و دارای صلاحیتی مراجعه شود. که یکی از این افراد کارشناس رسمی دادگستری می باشد. لازم به ذکر است که هیچگاه به فرد غیر متخصص برای تهیه نقشه یو تی ام مراجعه نکنید. زیرا آنان با استفاده از جی پی اس دستی نقشه یو تی ام را تهیه می کنند. که دستگاه دقیقی نیست. و در نتیجه نقشه دقیق ملک حاصل نخواهد شد. کاربرد جی پی اس در نقشه برداری برداشت مختصات یو تی ام می باشد. تا در نتیجه نقشه یو تی ام حاصل شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. تا در نتیحه با دقت بالایی مختصات یو تی ام کنج ها حاصل شود. در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. و نقشه تهیه شده مهر  و امضا شده قابل ارائه به ادارات خواهد بود.

تهیه نقشه یو تی ام با جی پی اس

تهیه نقشه یو تی ام با جی پی اس

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما