بررسی عکس هوایی برای تعیین وجود عارضه

بررسی عکس هوایی برای تعیین وجود عارضه

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

بررسی عکس هوایی برای تعیین وجود عارضه با استفاده از نرم افزار و تجهیزات دقیقی انجام میشود. برای انجام تفسیر عکس هوایی مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی به این جهت ضروری میباشد. تا در نتیجه گزارش کارشناسی تهیه شده توسط این متخصص مورد قبول مراجع قضایی قرار بگیرد.

تفسیر عکس هوایی

به طور کلی با تفسیر این عکس های هوایی در دوره های مختلف می توان به شواهد و حقایقی دست یافت. استخراج اطلاعات از این عکس هوایی به راحتی ممکن نیست. و لازم است عکس هوایی توسط یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی تفسیر شود.

از تفسیر عکس هوایی به منظور جانمایی ملک، تهیه تامین دلیل، اثبات وجود یا عدم وجود بنا، بررسی سابقه احیا در اراضی و .. استفاده میشود. برای مثال ممکن است دولت اراضی برخی را ملی یا موات تشخیص دهد در نتیجه لازم است سابقه اراضی بررسی شود. تا نوع اراضی معلوم شود در واقع لازم است. تفسیر عکس هوایی انجام شود و سابقه وجود عارضه در اراضی بررسی شود.

کارشناس رسمی دادگستری برای انجام تفسیر عکس هوایی ابتدا عکس هوایی را با توجه به سال عکسبرداری تهیه خواهد کرد. و سپس تفسیر و بررسی عکس هوایی را آغاز خواهد کرد. وی از تجهیزاتی مثل استریوسکوب و نرم افزار های مخصوص تفسیر استفاده می کند. تا با استفاده از زوج عکس تهیه شده در نتیجه بتواند به وجود عارضه در اراضی پی ببرد. این متخصص در نتیجه بعد از پی بردن به وجود بنا و یا سابقه زراعت در اراضی یک گزارش تهیه خواهد کرد. و با مهر و امضای خود به آن اعتبار میبخشد. تا در نتیجه این گزارش به عنوان تامین دلیل قابل ارائه باشد. و امکان حل اختلافات وجود داشته باشد.

راه های ارتباط با ما

09129277534

02166398316

برای ارتباط با اینستاگرام ما کلیک کنید

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما