نحوه کارشناسی ملک توسط کارشناس دادگستری

نحوه کارشناسی ملک توسط کارشناس دادگستری

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تعیین ارزش گذاری ملک از جمله اموری می باشد. که نیازمند افراد حرفه ای و با تجربه می باشد. و نمی توان انجام آن را به هر شخصی سپرد. در واقع ممکن است فردی قصد فروش ملک خود را داشته باشد. در نتیجه برای اینکه قیمت واقعی ملک بر آورد شود. و ملک با ارزش پایین به فروش نرسد لازم است ارزیابی ملک انجام شود. برای انجام ارزیابی قیمت ملک می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. تا با توجه نحوه کارشناسی ملک توسط کارشناس دادگستری این کار انجام شود.

انجام ارزیابی قیمت ملک کارشناس رسمی

برای انجام ارزیابی ملک و ارزش گذاری ملک عوامل مختلفی دخیل می باشد. و حتما  لازم است اریابی ملک توسط فردی انجام شود که تبحر کافی داشته باشد. و در نتیجه قیمت واقعی و منصفانه ملک بر آورد گردد. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند ارزیابی ملک را کارشناسانه انجام دهد. این متخصص در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند ملک را ارزیابی نماید و قیمت قانونی آن را اعلام نماید.

برای انجام ارزیابی ملک مواردی تاثیر گذار است. از جمله این موارد ارزش عرصه، لوکیشن و موقعیت ملک ، ارزش اعیان، امکانات ملک، محل قرار گیری ملک و .. می باشد.

یکی از عوامل تاثیر گذار برای تعیین قیمت ملک مساحت عرصه ملک می باشد. در صورتی که سند ملک قدیمی باشد در نتیجه کارشناس اقدام به تهیه نقشه یو تی ام خواهد کرد تا مساحت دقیق عرصه ملک معلوم شود. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود و مختصات یو تی ام کنج ها برداشت می شود و در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود و مساحت و ابعاد دقیق ملک معلوم می شود. در نتیجه کارشناس ارزیابی قیمت ملک را انجام خواهد داد و قیمت ملک بر آورد می شود.

انجام ارزیابی قیمت ملک کارشناس رسمی

انجام ارزیابی قیمت ملک کارشناس رسمی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما