جانمایی پلاک ثبتی تهران

جانمایی پلاک ثبتی تهران

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

به جهت معلوم نمودن آدرس ملک گمشده و همچنین برای معلوم نمودن حدود اربعه ملک که دیوار کشی نا معلومی دارد. در نتیجه لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. انجام جانمایی پلاک ثبتی را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. این متخصص به جهت انجام جانمایی پلاک ثبتی اسناد و مدارک قدیمی ملک را گرد آوری و با توجه به این اسناد، اسناد ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج می شود. و این عملیات انجام می گیرد.

انجام جانمایی پلاک ثبتی

به طور کلی در صورت نا معلوم بودن حدود اربعه ملک می بایست اقداماتی برای معلوم نمودن این حدود بر روی زمین انجام شود. در صورتی که اطراف ملک ساخت و ساز انجام نشده باشد. در نتیجه برای معلوم نمودن حدود ثبتی ملک لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود.

این عملیات با توجه به پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک انجام می شود. و تنها متخصصی قادر به انجام این عملیات می باشد. که به بانک اطلاعات ثبتی دسترسی دارد. در واقع ابتدا کارشناس با توجه به شماره پلاک ملک به جستجوی مدارک ثبتی به منظور یافتن آدرس ثبتی ملک می پردازد. سپس با استخراج نقشه های ثبتی مربوط به ملک آدرس ملک مشخص می شود. سپس انتقال نقشه های ثبتی به مختصات یو تی ام انجام می شود.

در واقع کارشناس اقدام به تهیه نقشه یو تی ام خواهد کرد. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد. و بعد از برداشت زمینی در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. نقشه یو تی ام تهیه شده مهر و امضا می شود. تا قابل ارائه به ادارات و سازمان های دولتی باشد. در واقع با ارائه این نقشه به اداره ثبت اسناد امکان اخذ سند تک برگ برای ملک وجود خواهد داشت.

انجام جانمایی پلاک ثبتی

انجام جانمایی پلاک ثبتی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما