جانمایی پلاک ثبتی برای دعاوی حقوقی

جانمایی پلاک ثبتی برای دعاوی حقوقی

جانمایی پلاک ثبتی به معنای تعیین حدود مرزهای ملک با توجه به پلاک ثبت شده در سند ملک می باشد. جانمایی پلاک ثبتی به منظور جلوگیری از اختلافات ملکی که بین دو ملک مجاور هم به وجود می آید انجام می شود. برای جانمایی پلاک ثبتی ابتدا باید یکسری مدارک موجود باشد مثل قولنامه،سند دفترچه ای و غیره. از آن جایی که این عملیات بار حقوقی بالایی دارد. بنابراین باید توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام شود. زیرا فقط این کار با مهر و امضای این کارشناس مورد قبول است.

جانمایی پلاک ثبتی برای دعاوی حقوقی توسط کارشناس رسمی دادگستری

انجام جانمایی پلاک ثبتی توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی با دقت بالایی انجام می شود. جانمایی پلاک ثبتی به منظور تعیین حدود مرزهای ملک و حل دعاوی حقوقی بین مالکین انجام می شود. کارشناس برای انجام جانمایی پلاک ثبتی به حدودی که مالک به عنوان حدود ملک مشخص شده است توجهی نمی کند. و این کار را بی طرف انجام می دهد. کارشناس حدود ملک را با استفاده از تجهیزات دقیق نقشه برداری مشخص می کند.

جانمایی پلاک ثبتی کاربرد های فراوانی دارد.به طور مثال در صورتی که املاک مجاور در یک منطقه بر سر حدود ملک به اختلاف بخورند یا مالکی ادعا کند. که املاک مجاور به ملک خود تجاوز کرده است. یا مثلا برای یک ملک چند مالک ادعای مالکیت داشته باشند. جانمایی پلاک ثبتی کاربرد های دیگری نیز دارد. به طور مثال در بحث املاک گمشده برای اخذ سند تک برگ و مشخص شدن موقعیت ملک نیز این نقشه باید تهیه شود.

مالک اگر به دعواهای حقوقی بر بخورد تنها راه مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری برای جانمایی پلاک ثبتی است. برای این کار کارشناس ابتدا مدارک موجود را بررسی می کند.سپس نقشه های ثبتی را استخراج و سپس روی زمین جانمایی خواهد کرد. در این مرحله حدود ملک مشخص و تثبیت می شود.کارشناس در نهخایت این نقشه را مهر و امضا می کند.مالک می تواند از این نقشه برای حل اختلافات و دعاوی حقوقی استفاده کند.

راه های ارتباط با ما

09129277534

02166398316

برای ارتباط با اینستاگرام ما کلیک کنید

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما