تهیه نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی برای شهرداری

تهیه نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی برای شهرداری

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تهیه نقشه یو تی ام با کد ارتفاعی برای شهرداری به منظور معلوم شدن شیب بین ملک و گذر های اطراف لازم است تهیه شود. به منظور اخذ جواز ساخت از شهرداری لازم است مدارکی را تهیه نمود ممکن است شهرداری نقشه یو تی ام ارتفاعی را از متقاضی اخذ جواز ساخت درخواست کند. برای تهیه این نقشه لازم است به کارشناس رسمی دادگستری نقشه بردای یا امور ثبتی مراجعه نمود.

نقشه یو تی ام شهرداری

معمولا املاکی که در زمین های شیب دار قرار دارد و از آنجایی که ملک با املاک مجاور و گذر ها اختلاف ارتفاع دارد. بنابراین در صورتی که مالکین این املاک قصد انجام ساخت و ساز را در ملک خود داشته باشند. به منظور اخذ جواز ساخت و با مراجعه به شهرداری ملزم به تهیه نقشه یو تی ام با کد های ارتفاعی میشوند. تا علاوه بر اینکه مساحت و ابعاد دقیق ملک به دست می آید، ارتفاع و شیب ملک نیز مشخص می گردد. نقشه یو تی ام ارتفاعی مزایای دیگری نیز دارد. و با تهیه آن عملیات ساخت اصولی انجام می شود. و تسطیح با دقت بالایی انجام خواهد شد.

برای تهیه نقشه یو تی ام ارتفاعی میبایست به یک فرد دارای صلاحیت مراجعه نمود کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان متخصصی است که میتواند این نقشه را با دقت بالا تهیه کند برای تهیه این نقشه ابتدا از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده میشود و مختصات یو تی ام کنج ها و شکستگی ها برداشت میشود در ادامه نقاط ارتفاعی از سطح ملک و گذر های اطراف برداشت میشود. سپس ترسیم نقشه یو تی ام ارتفاعی انجام میشود و برای نمایش بهتر شیب بین ملک و گذر ها منحنی میزان ترسیم میشود در نتیجه تقشه تهیه شده مهر و امضا میشود تا قابل ارائه به شهرداری باشد در نتیجه جواز ساخت را شهرداری صادر خواهد کرد.

راه های ارتباط با ما

09129277534

02166398316

برای ارتباط با اینستاگرام ما کلیک کنید

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما