تفسیر عکس هوایی کشاورزی

تفسیر عکس هوایی کشاورزی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تفسیر و بررسی عکس هوایی انجام می شود. تا در نتیجه اطلاعاتی از عکس هوایی حاصل شود. از جمله کاربرد های مهم تفسیر عکس هوایی تهیه تامین دلیل برای حل اختلافات ملکی می باشد. برای انجام تفسیر عکس هوایی می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

انجام تفسیر عکس هوایی اراضی زراعی

منظور از تفسیر عکس هوایی شناسایی عوارض و تعیین حدود و استخراج ویژگی های آن ها بر روی عکس های هوایی می باشد.

عکس هوایی توسط سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیا اخذ می شود. این سازمان ها به جهت تهیه عکس هوایی از کل کشور اقداماتی را انجام می دهند. و آرشیوی از عکس هوایی گذشته اراضی را در اختیار دارند.

یکی از مواقعی که لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود. زمانی است که اراضی ملی اعلام شود. اراضی ملی به زمینی گفته می شود که سابقه احیا در آن وجود ندارد و زمین شکل طبیعی خود را حفظ نموده است با ملی اعلام شدن اراضی لازم است سابقه احیا در اراضی با انجام تفسیر عکس هوایی بررسی شود تا در نتیجه نوع اراضی معلوم گردد.

برای انجام تفسیر عکس هوایی به یکی از سازمان های نقشه برداری و یا جغرافیایی مراجعه می گردد تا در نتیجه پس از تهیه عکس هوایی مربوط به گذشته تفسیر و بررسی عکس هوایی انجام شود.

انجام تفسیر عکس هوایی از عهده کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بر می آید این متخصص به جهت انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده خواهد کرد و در نتیجه با روش برجسته بینی تفسیر عکس هوایی را انجام خواهد داد در ادامه با اتمام تفسیر عکس هوایی گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه می شود و این گزارش مهر و امضا شده قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود تا اختلافات حل شود.

انجام تفسیر عکس هوایی اراضی زراعی

انجام تفسیر عکس هوایی اراضی زراعی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما