انجام تفکیک اراضی کشاورزی

انجام تفکیک اراضی کشاورزی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

انجام تفکیک اراضی کشاورزی به این جهت انجام می شود تا در نتیجه اراضی به قطعات کوچک تر تقسیم شود. در واقع برای تقسیم اراضی به قطعات کوچک تر و تجزیه آن مراجعه به اداره ثبت اسناد میبایست انجام شود. برای انجام تفکیک اراضی لازم است به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این عملیات تخصصی با تهیه نقشه یو تی ام انجام میشود.

انجام تفکیک اراضی کشاورزی

تفکیک به معنی تجزیه و تقسیم اراضی به بخش های کوچک تر می باشد و در اصطلاح قانونی به معنی تفکیک مال غیر منقول به قسمت های کوچک تر می باشد. به امور تفکیک آپارتمان از طریق اداره ثبت اسناد رسیدگی م یشود. بعد از تفکیک اراضی سند قبلی زمین باطل می شود و سند برای هر یک از قطعات صادر می شود.

به طور کلی ممکن است اراضی مشاعی باشد یعنی دو یا چند مالک داشته باشد و یا غیر مشاعی باشد و تنها یک مالک داشته باشد تفکیک برای هر دوی این اراضی ممکن می باشد. در واقع ممکن است فردی قصد تقسیم اراضی را به قطعات کوچک تر داشته باشد تا اراضی کشاورزی خود را به باغ تبدیل کند.

برای انجام تفکیک زمین می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.  انجام تفکیک اراضی لازم است نقشه یو تی ام ملک تهیه شود. و برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده میشود.

بعد از برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام میشود. در نتیجه طرح تفکیکی بر روی نقشه تهیه شده ترسیم می شود.

نقشه تفکیکی بر روی زمین جانمایی می شود و حدود اربعه هر یک از قطعات معلوم می شود. در ادامه حدود هر قطعه بر روی زمین تثبیت میشود و برای هر قطعه امکان اخذ سند تک برگ وجود خواهد داشت.

تهیه نقشه یو تی ام

راه های ارتباط با ما

09129277534

02166398316

برای ارتباط با صفحه اینستاگرام ما کلیک کنید

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما