انجام تفسیر عکس های هوایی به منظور تهیه تامین دلیل

انجام تفسیر عکس های هوایی به منظور تهیه تامین دلیل

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

به جهت انجام تفسیر عکس های هوایی به منظور تهیه تامین دلیل می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. تا در نتیجه با انجام تفسیر عکس هوایی اطلاعات از عکس هوایی استخراج می شود. و گزارش تفسیر عکس هوایی مهر و امضا شده قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود.

تفسیر و بررسی عکس هوایی کارشناس رسمی

ممکن است به دلایل مختلفی همچون زلزله مرز ها و حدود اربعه املاک مجاور با هم به تداخل بخورند. و حد و مرز هر یک مشخص نباشد. در این صورت باعث بروز اختلافاتی بینشان خواهد شد.

برای حل این اختلافات لازم است تامین دلیلی تهیه شود. و به مراجع قضایی ارائه نمود. در واقع لازم است اقداماتی برای معلوم نمودن حدود اربعه ملک انجام شود.

در واقع لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود. برای انجام تفسیر و بررسی عکس هوایی مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می بایست انجام شود.

عکس های هوایی در تاریخ های مختلفی توسط سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیا اخذ می شوند. و در این مواقع می توان عکس های هوایی منطقه ای که ملک در آن قرار گرفته است. را برای زمان قبل از زلزله که ملک دیوارکشی داشت را تهیه می شود. و در ادامه تفسیر عکس هوایی انجام می شود.

وی تفسیر عکس های هوایی را با استفاده از روش ها و تجهیزاتی مثل استرئوسکوب انجام می دهد و پس از تشخیص حدود ملک گزارشی نیز از این کار تهیه و مهر و امضا می کند و سپس در صورت لزوم نقشه یو تی ام ملک را نیز تهیه و روی عکس های هوایی جانمایی می کند

برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود و بعد از برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود.

تفسیر و بررسی عکس هوایی کارشناس رسمی

تفسیر و بررسی عکس هوایی کارشناس رسمی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما