استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی

استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

ممکن است سند ملک ناموجود شده باشد. در نتیجه برای اینکه بتوان برای ملک سند رسمی از اداره ثبت اسناد اخذ نمود لازم است پلاک ثبتی ملک معلوم باشد. بنابراین انجام استعلام پلاک ثبتی ضروری خواهد بود.

برای انجام استعلام پلاک ثبتی می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص برای اینکه بتواند این استعلام را انجام دهد نقشه یو تی ام را تهیه خواهد کرد.

انجام استعلام پلاک ثبتی

ممکن است سند ملک مفقود و یا از بین رفته باشد. در نتیجه لازم است اقداماتی صورت بگیرد. تا بتوان برای ملک سند رسمی اخذ نمود. به جهت اخذ سند رسمی برای املاک فاقد سند لازم است استعلام پلاک ثبتی ملک انجام شود.

انجام استعلام پلاک ثبتی ملک از عهده کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. این متخصص به جهت انجام این استعلام ابتدا تهیه نقشه یو تی ام را انجام خواهد داد. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد. و در نتیجه برداشت زمینی را انجام خواهد داد. بعد از برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود با تهیه این نقشه موقعیت ملک آشکار می شود و در نتیجه با توجه به موقعیت ملک نقشه ثبتی ملک استخراج می شود و پلاک ثبتی ملک معلوم می شود.

همچنین جانمایی پلاک ثبتی ملک عملیاتی است که با توجه به پلاک ثبتی اصلی و فرعی انجام می شود. ممکن است ملکی حدود اربعه نا معلومی داشته باشد و یا آدرس ملک بر روی زمین نا معلوم باشد در نتیجه لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ابتدا اسناد و مدارک قدیمی ملک جمع آوری می شود و در ادامه اسناد ومدارک ثبتی از بانک اطلاعات ثبتی استخراج می شود در نتیجه حدود و آدرس ثبتی ملک معلوم می شود.

انجام استعلام پلاک ثبتی

انجام استعلام پلاک ثبتی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما