تفسیر عکس هوایی با استریوسکوپ

تفسیر عکس هوایی با استریوسکوپ

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تفسیر عکس هوایی روندی می باشد. که برای بررسی عکس های اخذ شده از سطح زمین انجام میگیرد. تا در نتیجه عوارض روی زمین شناسایی و روابط بین آن ها کشف گردد. تفسیر عکس هوایی معمولا به جهت تهیه تامین دلیل برای حل اختلافات کاربرد دارد. برای مثال ممکن است بر سر حدود و مرز ها مالکین اراضی مجاور با یک دیگر به اختلاف بر بخورند. در نتیجه انجام تفسیر عکس هوایی ضروری خواهد بود. انجام تفسیر عکس هوایی را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد.

انجام تفسیر عکس هوایی با روش برجسته بینی

تفسیر عکس هوایی برای حل اختلافات و تهیه تامین دلیل کاربرد دارد. در واقع ممکن است اراضی ملی اعلام شود. و در نتیجه برای اعتراض به ملی اعلام شدن اراضی و تلاش برای حفظ اراضی می بایست تفسیر عکس هوایی انجام شود. و گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه گردد.

تفسیر و بررسی عکس هوایی را می توان به یک فرد متخصص و دارای صلاحیتی همانند کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. این متخصص به جهت انجام تفسیر عکس هوایی ابتدا تهیه عکس هوایی را انجام خواهد داد. وی برای تهیه عکس هوایی به سازمان نقشه برداری و یا سازمان جغرافیا مراجعه خواهد کرد.

پس از تهیه عکس هوایی در ادامه تفسیر عکس هوایی با استریوسکوپ آغاز می گردد. استریوسکوپ  وسیله ای کاربردی برای انجام تفسیر عکس هوایی می باشد. که از دو عدسی تشکیل شده است. و این وسیله می تواند دو عکس تقربیا مشابه را به صورت برجسته نشان دهد. در واقع کارشناس با استفاده از استریوسکوپ  عوارض موجود در عکس را به صورت برجسته خواهد دید. در ادامه بعد از بررسی عکس هوایی گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه می شود تا در نتیجه با ارائه این گزارش به مراجع قضایی اختلافات به وجود آمده حل شود.

انجام تفسیر عکس هوایی با روش برجسته بینی

انجام تفسیر عکس هوایی با روش برجسته بینی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما