تعرفه نقشه برداری اداره ثبت اسناد

تعرفه نقشه برداری اداره ثبت اسناد

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نقشه یو تی ام برای انجام امور ثبتی ملک از جانب اداره ثبت اسناد در خواست می شود. در واقع به جهت تصحیح سند ملک، برای تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ و همچنین به جهت صدور سند تک برگ بر طبق ماده 147 برای ملک قولنامه ای این نقشه در خواست می شود.

تعرفه نقشه برداری و تهیه نقشه یو تی ام برای اداره ثبت اسناد مشخص است و هر ساله توسط سازمان نقشه برداری کشور تعیین می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

قیمت تهیه نقشه یو تی ام اداره ثبت اسناد

ممکن است فردی به دلایلی موفق به اخذ سند رسمی برای ملک خود نشده باشد. و ملک قولنامه ای باشد. در نتیجه بر طبق ماده 147 می توان اقدام به اخذ سند رسمی برای ملک نمود. یکی از مدارکی که از جانب اداره ثبت اسناد درخواست می شود. نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان است.

برای انجام نقشه برداری به جهت تهیه نقشه یو تی ام برای اداره ثبت اسناد می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

برای انجام نقشه برداری از ملک برای تهیه نقشه یو تی ام ابتدا برداشت زمینی از عرصه ملک انجام می شود. و مختصات یو تی ام کنج ها برداشت می شود. سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. و این نقشه با فرمت مورد نظر اداره ثبت اسناد چاپ و مهر و امضا می شود. و قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود.

با ارائه این نقشه به اداره ثبت اسناد در نتیجه اطلاعات فنی ملک حاصل می شود. و این اطلاعات در سیستم کاداستر نیز ثبت می شود. در نتیجه سند تک برگ برای ملک صادر می شود. تعرفه نقشه برداری یو تی ام برای تهیه نقشه یو تی ام اداره ثبت اسناد بر طبق تعرفه محاسبه می شود.

قیمت تهیه نقشه یو تی ام اداره ثبت اسناد

قیمت تهیه نقشه یو تی ام اداره ثبت اسناد

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما