هزینه تهیه نقشه یو تی ام برای سند تک برگ

 

هزینه تهیه نقشه یو تی ام برای سند تک برگ

نقشه یو تی ام، نقشه ای با مختصات جهانی است و با تهیه این نقشه موقعیت هر نقطه به صورت منحصر به فرد به دست می آید. این نقشه برای امور ملکی کاربرد دارد. و امروزه این نقشه از جانب ادارات مختلف در خواست می شود. اداره ثبت اسناد و املاک یکی از اداراتی است که سند تک برگی را برای املاک صادر می کند. این اداره برای صدور سند تک برگی مدارکی را در خواست می کند از جمله این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. با تهیه نقشه یوتی ام اطلاعات فنی دقیق ملک معلوم می شود. در اسناد تک برگی اطلاعات فنی ملک درج می شود این اطلاعات شامل مساحت، ابعاد و موقعیت ملک می باشد.

تهیه این نقشه را حتما به یک متخصص مانند کارشناس رسمی دادگستری بسپارید و هرگز به افراد غیر متخصص مراجعه نکنید زیرا در آن صورت نقشه تهیه شده با دقت پایین به دست می آید و دوباره مجبور به تهیه نقشه یو تی ام خواهید شد.

نقشه utm برای سند تک برگ دقت بالایی دارد و تهیه آن به صورت استاندارد ضروری می باشد. کارشناس رسمی دادگستری می تواند برای تهیه نقشه یو تی ام از دو روش استفاده کند. یکی از روش های تهیه نقشه یو تی ام استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه می باشد.

برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. این نقشه مهر و امضا شده معتبر می شود و قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود. هزینه تهیه نقشه یو تی ام برای سند تک برگ بر اساس تعرفه ای که سالانه از طرف سازمان نقشه برداری کشور تعیین می گردد اعلام می شود.

نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام مخفف Universal transverse Mercator است. این نقشه از جانب ادارات و سازمان های مختلف به عنوان مدرک در خواست می گردد تا در نتیجه اطلاعات کافی درباره ملک معلوم گردد. این نقشه با دقت بالا لازم است تهیه شود تا کارایی داشته باشد. ادارات و سازمان هایی از جمله اداره ثبت اسناد، شهرداری، اداره منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، اداره گاز و برق و .. می باشد. برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به فردی متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. تا در نتیجه نقشه یو تی ام با دقت بالا معلوم شود.

تهیه نقشه یو تی ام مزایای بسیاری دارد از جمله تطبیق موقعیت ملک با مشخصات ثبتی سند،تعیین مساحت ملک با دقت بالا و همچنین مشخص کردن موقعیت مکانی ملک با دقت بالا و مشخص می گردد.

نقشه یو تی ام نقشه ای با دقت بالا می باشد. این نقشه مخفف عبارت universal transverse Mercator می باشد. در واقع با تهیه این نقشه موقعیت دقیق هر نقطه تعیین می شود. هر جایی بر روی زمین دارای مختصات می باشد. مختصات نقاط به صورتX،Y است. با تهیه این نقشه موقعیت زمین با دقت سانتی متری معلوم می شود. نقشه یو تی ام ویژگی هایی دارد که شامل معلوم شدن حدود ملک، تعیین مساحت ملک با دقت سانتی متری، تطبیق موقعیت ملک با مشخصات ثبتی ملک و .. می باشد.

برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. تا این نقشه با دقت بالا تهیه شود. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه که دقت بالایی دارد استفاده می شود. ترسیم این نقشه با اتوکد انجام می شود. این نقشه با مهر و امضای کارشناس معتبر می شود.

تعیین هزینه برای تهیه نقشه یو تی ام ملک

نقشه یو تی ام نقشه ای با مختصات یو تی ام منحصر به فرد است. با تهیه نقشه این نقشه برای ملک در نتیجه اطلاعات دقیق فنی ملک حاصل می شود. تعیین هزینه برای تهیه نقشه یو تی ام ملک با توجه به مساحت عرصه ملک و همچنین موقعیت ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری تعیین می شود.

نقشه یو تی ام از ملک یعنی نقشه ای که ملک را بر اساس مختصات های تعریف شده بر روی زمین نمایش داده می شود. در اصل هدف از تهیه این نقشه تعیین موقعیت دقیق ملک بر روی زمین است. که با استفاده از مختصات های یو تی ام تعریف شده بر روی زمین انجام می شود.

هزینه تهیه نقشه یو تی ام برای سند تک برگ

برای این منظور برای تهیه نقشه یو تی ام از ملک باید با استفاده از تجهیزات نقشه برداری مانند دوربین نقشه برداری یا جی پی اس دقیق در محل ملک مختصات گوشه ها و شکستگی های ملک برداشت می شود. بعد از آن با توجه به مختصات های برداشت شده ترسیم نقشه ملک انجام می شود. و حاصل از کار یک نقشه است که مختصات یو تی ام گوشه های ملک در آن درج شده است. مساحت دقیقی از ملک در حد سانتی متر به دست می آید. و در نقشه نیز درج می شود. با یکسری مشخصات اعم از متقاضی و آدرس چاپ می شود.

در نهایت توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا می شود. و به دست متقاضی می رسد. تا برای امور اداری مربوط به ملک اقدام کند. نکته مهم در تهیه نقشه یو تی ام این است که اگر قصد استفاده از این نقشه در سازمان های دولتی باشد باید توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا شود. تا دارای اعتبار شود. در غیر این صورت فاقد اعتبار است.

روش تهیه نقشه یو تی ام

به دو روش می توان نقشه یو تی ام را با دقت بالا تهیه نمود. روش اول با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه است. در این روش با دقت بالا برداشت و ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. روش دوم استفاده از دوربین توتال استیشن است. تهیه نقشه یو تی ام با دوربین به این صورت است که نقشه بردار بعد از برداشت زمینی در ادامه ترسیم دفتری را با توجه به اطلاعات برداشتی انجام می دهد. در ادامه نقشه یو تی ام تهیه شده بر روی نقشه یک دو هزارم جانمایی می شود.

نقشه یو تی ام را می توان با مراجعه به یک متخصص تهیه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید. نقشه یو تی ام با مهر و امضای کارشناس معتبر می شود. و قابل ارائه به ادارات می باشد.

هزینه تهیه نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام امروزه از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. با تهیه نقشه یو تی ام اطلاعات فنی ملک حاصل می شود. این نقشه با دقت بالا مدنظر ادارات و سازمان ها می باشد. برخی از افراد غیر متخصص با پیشنهاد هزینه های پایین برای تهیه نقشه یو تی ام در نتیجه نقشه یو تی ام را با دقت پایین تهیه می کند که کارایی نخواهد داشت.

برای تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا لازم است به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. تعیین هزینه برای تهیه نقشه یو تی ام ملک بر طبق تعرفه تعیین می شود. این تعرفه را هر ساله سازمان نقشه برداری ارائه می دهد. در نتیجه کارشناس با توجه به عواملی این هزینه را بر آورد می کند.

تهیه نقشه یو تی ام را به چه کسی بسپاریم؟

برای تهیه نقشه یو تی ام حتما دقت بالا را مدنظر قرار دهید. این نقشه با دقت بالا مدنظر ادارات و سازمان ها می باشد. تهیه نقشه یو تی ام را هرگز به افراد غیر متخصص نسپارید زیرا در آن صورت نقشه یو تی ام با کیفیت و دقت پایین به دست می آید.

تهیه این نقشه را می توان به کارشناس رسمی دادگستری سپرد. این مخصص با تخصص و تجربه بالا در این زمینه با استفاده از تجهیزات پیشرفته و مدرن می تواند در کمترین زمان این نقشه را با دقتی مطلوب تهیه کند و با مهر و امضای خود به آن اعتبار دهد.

هزینه تهیه نقشه یو تی ام برای سند تک برگ

 

نقشه یو تی ام اخذ سند تک برگی ملک قولنامه ای

قولنامه ها امنیت پایینی دارد. در نتیجه املاکی که قولنامه ای می باشند ممکن است مشکلاتی برای مالک به این واسطه به وجود آید. در حقیقت زمانی ملک قولنامه ای باقی می ماند که افراد پس از انجام معامله ملک توافق می کنند که در یک روز معین به اداره ثبت اسناد برای انتقال مالکیت مراجعه نمایند. ولی به دلایل مختلف این انتقال مالکیت انجام نگرفته است.

اگر که دسترسی مالک رسمی به ملک ممکن نباشد انتقال مالکیت و اخذ سند رسمی ممکن نیست. در نتیجه بر طبق ماده 147 قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند می توان اقدام به اخذ سند رسمی نمود. برای اخذ سند تک برگی ماده 147 لازم است ملک می بایست دارای سابقه ثبتی، دیوار کشی معلوم باشد. برای اخذ سند تک برگی ماده 147 مراجعه به اداره ثبت اسناد ضروی است. در نتیجه به جهت نقشه utm برای سند تک برگ لازم است به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

این متخصص به جهت تهیه نقشه یو تی ام از تجهیزات دقیق نقشه برداری استفاده می کند بعد از برداشت زمینی ترسیم دقیق نقشه یو تی ام انجام می شود. این نقشه مهر و امضا شده جهت ارائه به اداره ثبت اسناد محیا می شود. در نتیجه اخذ سند تک برگی ملک ممکن خواهد بود. هزینه تهیه نقشه یو تی ام برای سند تک برگ نیز توسط این افراد به طور دقیق تعیین می شود.

قولنامه ها معتبر اند اما امنیت بالایی ندارند و انجام امور ملکی نیز با استفاده از اسناد رسمی انجام می شود. برخی افراد با انجام معامله ملک موفق به اخذ سند رسمی نشده اند بنابراین برای این املاک فاقد سند رسمی تدابیری اندیشه شده است. در واقع بر طبق قانون تعیین تکلیف اراضی ماده 147 و 148 می توان اقداماتی را برای اخذ سند تک برگی برای ملک قولنامه ای انجام داد. البته برای اینکه طبق این ماده بتوان سند رسمی برای املاک قولنامه ای اخذ کرد می بایست ملک دارای سابقه ثبتی باشد، دارای بنا باشد، دسترسی به مالک رسمی ممکن نباشد، مالک فوت کرده باشد و دسترسی به وراث ممکن نباشد.

در نتیجه برای اخذ سند رسمی ملک قولنامه ای می توان به اداره ثبت اسناد مراجعه نمود. در نتیجه لازم است مدارکی را تهیه و به آنان ارائه داد. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است. با تهیه نقشه یو تی ام از عرصه و بنا مساحت، ابعاد و موقعیت دقیق و منحصر به فرد ملک حاصل می شود. برای اینکه بتوان این نقشه را با دقت بالا و استاندارد تهیه کرد می بایست به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کرد. این متخصص از روش های مخصوص و تجهیزات دقیق استفاده می کند و با دقت بالایی این نقشه را تهیه خواهد کرد. با ارائه این نقشه به اداره ثبت اسناد سند تک برگی برای ملک صادر می شود.

تبدیل سند قدیمی ملک به تک برگی

از سال 1390 به بعد هر سند رسمی که از اداره ثبت اسناد صادر می شود سند تک برگ هستند. این اسناد، اسنادی امروزی و دقیق می باشند. این اسناد حاوی اطلاعات دقیق مکانی ملک می باشد. در اسناد تک برگ اطلاعات ملک همچون کروکی دقیق ملک، موقعیت ملک، مساحت ملک معلوم می باشد.

این اسناد ویژگی های مثبت بسیاری دارند از جمله امنیت بالا، دقت بالا، خوانابودن و .. را دارند.

اسناد دفترچه ای کمی و کاسی هایی داشته اند که همین موضوع سبب بروز اختلافات و مشکلاتی می شد. این اسناد دقت پایینی دارند و در آن اطلاعات به صورت کامل درج نشده است. همچنین اسناد قدیمی قابل جعل هستند و در نتیجه هر چه زود تر لازم است تعویض سند قدیمی به تک برگی انجام شود.

برای تبدیل سند دفترچه ای به سند تک برگ باید ابتدا به اداره ثبت اسناد درخواست اخذ سند مالکیت داد. و سپس مدارکی را فراهم کرد و به اداره ثبت اسناد ارجاع داد. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است که با تهیه این نقشه اطلاعات فنی ملک حاصل می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نخصص و تجربه لازم برای تهیه این نقشه را دارد.

برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی در ادامه ترسیم دقیق نقشه یو تی ام بر طبق اطلاعات برداشت شده انجام می شود. این نقشه چاپ و مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود.

تبدیل سند قدیمی ملک به تک برگی

تبدیل سند قدیمی ملک به تک برگی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما