نمونه گزارش کارشناسی تفسیر عکس هوایی برای دادگاه

نمونه گزارش کارشناسی تفسیر عکس هوایی برای دادگاه

تفسیر عکس هوایی امروزه کاربرد های بسیاری دارد. در واقع با انجام تفسیرعکس هوایی داده هایی از عکس هوایی به دست می آید و این اطلاعات بسیار مفید خواهد بود. تفسیر و بررسی عکس هوایی از گذشته تا به امروزه کاربرد های بسیاری داشته است.از جمله کاربرد های تفسیر عکس هوایی برای انجام امور جانمایی ملک و تهیه تامین دلیل است.

به عنوان مثال یکی از مواقعی که لازم است از این روش استفاده کرد زمانی است که حد و مرز ملک از بین رفته باشد. و در نتیجه اختلافات ملکی به وجود آمده باشد. و در این صورت برای اینکه بتوان حدود ملک را مشخص کرد و آن را روی زمین تثبیت کرد. لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود و تامین دلیلی برای این امر تهیه شود.

کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان متخصص است که می تواند تفسیر و بررسی عکس هوایی را انجام دهد. انجام تفسیر عکس هوایی نیازمند تهیه عکس هوایی می باشد. در نتیجه ابتدا عکس هوایی قدیمی ملک تهیه می شود. بعد از تهیه تفسیر و بررسی عکس هوایی با روش های تخصصی انجام می گیرد. وی با استفاده از استریوسکوپ عکس های هوایی را تفسیر خواهد کرد. کارشناس بعد از یافتن دیوار کشی اطراف ملک سپس آن را بر روی زمین جانمایی خواهد کرد. و نقشه یو تی ام ملک را نیز تهیه خواهد کرد. در نتیجه نمونه گزارش کارشناسی تفسیر عکس هوایی نیز تهیه می شود. و مهر و امضا شده قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود.

تفسیر عکس هوایی

بررسی عکس هوایی و تصاویر عکسبرداری شده از زمین در سال های مختلف به جهت شناسایی اشیا و ارتباط بین آن ها می باشد. در نتیجه برای امور دعاوی ملکی و حقوقی می باشد. که نساز به ارزیابی آگاهانه یک عارضه ناشناخته و اهمیت آن عارضه نسبت به عوارض دیگر می باشد. و در نهایت تجزیه تحلیل آن می باشد.

تفسیر و بررسی عکس هوایی بر ای تشخیص و شناسایی عوارض، استخراج اطلاعات، تعیین حدود و مرز ها بر روی عکس هوایی می باشد. با تفسیر و بررسی عکس هوایی می توان به اطلاعات ارزشمندی دست یافت. کاربرد های مهم تفسیر عکس هوایی برای انجام امور ملکی و حقوقی ملک می باشد.

تفسیر عکس هوایی جانمایی ملک

عکس های هوایی عکس هایی هسند که از ارتفاع مشخصی از سطح زمین اخذ می گردد. و در نتیجه تغییرات به وجود آمده از زمین ثبت می شود.

یکی از کاربرد های مهم تفسیر عکس هوایی جانمایی ملک می باشد. در واقع ممکن است. حدود و مرز های مابین املاک مجاور به دلایلی از بین رفته باشد. و در نتیجه همین امر باعث می شود که اختلافاتی بین حد و مرز مالکین مجاور یکدیگر پیش بیاید. حل اختلافات ملکی در نتیجه با تهیه تامین دلیل ممکن می باشد. تهیه تامین دلیل از عهده یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یاامور ثبتی بر می آید.

برای تفسیر عکس های هوایی لازم است. ابتدا عکس های هوایی مربوط به منطقه ای که ملک در آن قرار گرفته است. باید تهیه گردد. تا در نتیجه تفسیر و تحلیل عکس ها ممکن شود و اطلاعات مورد نیاز استخراج شود. سازمان هایی همچون سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی تهیه عکس هوایی را انجام می دهد و آرشیوی از عکی هوایی را در اختیار دارند.

این عکس ها به صورت زوج عکس میباشند که کار تفسیر را راحت تر خواهد کرد. تفسیر و بررسی عکس هوایی با روش برجسته بینی انجام می شود. در نتیجه با استفاده از استریوسکوپ تفسیر و بررسی عکس هوایی قابل انجام است. بعد از کسب اطلاعاتی از مرز های ملک در ادامه نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. در نتیجه ترسیم دقیق نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. در نتیجه نمونه گزارش کارشناسی تفسیر عکس هوایی تهیه می شود. و کارشناس با مهر و امضای خود به آن اعتبار می دهد.

کاربرد های تفسیر عکس هوایی

تفسیر عکس هوایی انجام می شود تا در نتیجه اطلاعاتی از عکس هوایی به دست آید. کاربرد های تفسیر عکس هوایی بسیار است. و امروزه از تفسیر و بررسی عکس هوایی در موارد مختلفی استفاده می شود. انجام تفسیر  عکس هوایی از عهده یک فرد متخصص بر می آید و کارشناس رسمی دادگستری همان متخصصی است که می تواند تفسیر عکس هوایی را به صورت اصولی انجام دهد. کاربرد های تفسیر به شرح زیر است:

  • کاربرد نظامی: از اولین کاربرد های تفسیر عکس هوایی است. با هدف جاسوسی تفسیر عکس هوایی برای اولین بار انجام شد. با انجام آن موقعیت دشمن و تعداد سربازان و تجهیزات آن ها سنجش می شود.
  • کاربرد زمین شناسی: با انجام تفسیر عکس هوایی می توان تغییرات پوشش گیاهی مناطق را مورد بررسی قرار داد. و اطلاعاتی با توجه به داده های برداشتی کسب نمود.
  • حل اختلافات ملکی: امروزه یکی از مهم ترین کاربرد های تفسیر عکس هوایی حل اختلافات ملکی می باشد. به جهت حل اختلافات ملکی لازم است تامین دلیلی را تهیه نمود و به مراجع قضایی ارائه نمود. در نتیجه انجام تخصصی تفسیر عکس هوایی ضروری خواهد بود.
  • کاربرد اراضی ملی: یکی از این مواقع زمانی است که اراضی ملی اعلام شود. در نتیجه بررسی سابقه احیا در اراضی انجام می شود. تا در نتیجه حفظ اراضی ممکن باشد.

تفسیر عکس هوایی بررسی سابقه احیا

در حقیقت تفسیر عکس هوایی انجام می شود تا اطلاعاتی از عکس هوایی حاصل شود. از جمله مواقعی که لازم است تفسیر و بررسی عکس هوایی انجام شود. زمانی است که اراضی ملی اعلام شود. در نتیجه با ملی اعلام شدن اراضی برای حفظ اراضی لازم است تامین دلیلی را ارائه نمود.

اراضی ملی متعلق به دولت است در این بین برخی اراضی که سال ها در آن فعالیتی انجام نشده است نیز ملی محسوب می گردد. مالکین اینگونه اراضی که اراضیشان ملی محسوب شده است. می توانند به این رای اعتراض نمایند. و سپس مدارکی را تهیه نمایند. تا با ارائه این مدارک بتوانند اراضیشان را پس بگیرند. یکی از این مدارک گزارش تفسیر عکس های هوایی می باشد.

برای انجام تفسیر عکس هوایی می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

 

تفسیر عکس هوایی بررسی سابقه احیا

تفسیر عکس هوایی بررسی سابقه احیا

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما