تبدیل اسناد شاهنشاهی به اسناد تک برگ – جانمایی پلاک ثبتی

تبدیل اسناد شاهنشاهی به اسناد تک برگ - جانمایی پلاک ثبتی

تبدیل اسناد شاهنشاهی به اسناد تک برگ – جانمایی پلاک ثبتی انجام می شود. تا پس از مشخص شدن موقعیت مکانی ملک، با تهیه نقشه یو تی ام بتوان سند تک برگ از اداره ثبت اسناد اخذ نمود اسناد تک برگ ویژگی ها و مزایایی دارند. که جایگزین اسناد قدیمی شده اند. برای اینکه بتوان این اسناد را از اداره ثبت اخذ نمود. ابتدا میبایست نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی تهیه گردد.

اسناد قدیمی شاهنشاهی از اعتبار برخوردار است. اما امنیت بالا ندارند و ممکن است جعل شوند. و هم چنین معایب دیگری مانند دست نویس بودن و ناخوانا بودن، عدم درج اطلاعات مکانی ملک و غیره را دارند. که همین ویژگی ها باعث و سبب بسیاری از مشکلاتی هستند. که ممکن است برای مالک پیش بیاید. بنابراین مالکین برای اینکه بتوانند سند قدیمی خود را به سند تک برگ که ویژگی هایی مثل امنیت بالا، خوانا بودن، ثبت سیستمی، درج کامل اطلاعات مکانی ملک را دارند. بایستی به اداره ثبت اسناد مراجعه کنند.

از آن جایی که املاک قدیمی معمولا حدود مشخص و دقیقی ندارند. و برای اینکه بتوان به طور دقیق ملک را در حدود ثبتی تثبیت نمود. می بایست ابتدا حدود ثبتی مشخص گردد. برای اینکه بتوان حدود ثبتی ملک را مشخص کرد. باید جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. و سپس با تهیه نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی میتوان سند تک برگ اخذ نمود.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی و تهیه نقشه یو تی ام حتما به کارشناس رسمی دادگستری که یک متخصص می باشد مراجعه کنید. وی پس از استخراج مدارک ثبتی و جانمایی نقشه ثبتی ملک روی زمین، حدود ثبتی ملک را مشخص و سپس با جی پی اس دو فرکانسه پس از استخراج مختصات یو تی ام گوشه های ملک، نقشه یو تی ام را ترسیم و چاپ خواهد نمود. و با مهر و امضای خود به آن اعتبار می دهد. و در نهایت تبدیل سند شاهنشاهی به سند تک برگ انجام می شود.

جانمایی پلاک ثبتی ملک

عملیات جانمایی پلاک ثبتی ملک با استفاده از اسناد و مدارک ثبتی و قدیمی ملک انجام می شود. با انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک در نتیجه می توان آدرس ملک گمشده و یا حدود اربعه ملکی که حدود اربعه نا معلومی دارد، معلوم می شود. جانمایی پلاک ثبتی یعنی معلوم نمودن حدود و موقعیت دقیق عرصه ملک با دقت بالا بر روی نقشه 1/2000 جانمایی پلاک ثبتی از عهده یک فرد متخصص بر می آید و کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این عملیات را با دقت بالا انجام دهد.

در نتیجه بعد از بررسی اسناد و مدارک قدیمی ملک و اسناد ثبتی ملک بررسی می شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود و نقشه یو تی ام ملک قابل تهیه خواهد بود. تهیه این نقشه با استفاده از اسناد و مدارک ثبتی و قدیمی ملک انجام می شود.

ملک گمشده_ جانمایی پلاک ثبتی ملک 

در صورتی که فرد سند قدیمی از ملک خود داشته باشد اما از آدرس ملک بی اطلاع باشد در نتیجه ملک گمشده می باشد. برای یافتن آدرس ملک گمشده انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری خواهد بود. زمانی ملک گمشده خواهد بود که برای مدتی ملک را رها کرده باشید. در نتیجه به جهت یافتن آدرس ملک گمشده نمی توان از اسناد قدیمی ملک استفاده نمود. این اسناد حاوی اطلاعات مکانی ملک نمی باشد. در نتیجه انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری خواهد بود.

جانمایی پلاک ثبتی ملک را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد تا در نتیجه جانمایی پلاک ثبتی ملک به صورت اصولی انجام شود.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک از اسناد و مدارک قدیمی ملک استفاده می شود. در ادامه نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی منطقه استخراج می شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. در ادامه با معلوم شدن حدود اربعه اراضی نقشه یو تی ام قابل تهیه خواهد بود. به جهت تهیه نقشه یو تی ام از تجهیزاتی همچون جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از اتمام برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. در نتیجه نقشه یو تی ام تهیه شده چاپ و مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود. تا در نتیجه امکان اخذ سند تک برگی نیز برای ملک وجود داشته باشد.

جانمایی پلاک ثبتی ملک و تهیه نقشه یو تی ام

عملیات جانمایی پلاک ثبتی با استفاده از اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک انجام می شود. جانمایی پلاک ثبتی ملک و تهیه نقشه یو تی ام برای امور ثبتی مربوط به ملک انجام می شود. تمامی این کارها توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری انجام میشود. امروزه برای امور ثبتی مربوط به ملک که همان و ثبت ملک و صدور سند به نام مالک است. و از مهم ترین مسائل ملکی است باید با توجه به مدارکی که از ملک موجود است اقدام کرد.

در اینجا یا ملک دارای سند تک برگ است که تنها مالکیت از یک مالک به مالک دیگر انتقال می یابد. یا اینکه ملک دارای سند منگوله دار است که برای سدور سند تک برگ باید تشکیل پرونده داده شود. و برای صدور سند تک برگ اقدام شود. امروزه پایه و اساس کار سند های مالکیت ملک بر اساس جانمایی ملک است.  به این منظور که باید جای دقیق ملک بر روی زمین مشخص شود. و این کار از طریق مختصات هایی که بر روی زمین تعریف می شوند تعیین می شود. که منظور همان نقشه یو تی ام است.

برای انجام این کار برای املاکی که آدرس دقیق آنها در دسترس است باید ابتدا یک نقشه یو تی ام از ملک توسط یک کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری تهیه شود. تا در مرحله بعدی کار جانمایی ملک نیز انجام شود.

کارشناس مربوطه با حضور در محل ملک که از قبل چهار گوشه یا گوشه های ملک ثابت شده است. و با استفاده از ادوات نقشه برداری مختصات گوشه ها را برداشت می کنند. با استفاده از همین مختصات ها نقشه ملک را ترسیم می کنند. و با برداشت مختصات یو تی ام کار جانمایی ملک و تهیه نقشه یو تی ام را برای ثبت و صدور سند ملک انجام می دهند.

جانمایی ملک کارشناس رسمی دادگستری

انجام جانمایی ملک امروزه کاربرد های بسیاری دارد و موارد استفاده آن بسیار است. در واقع ممکن است فردی قصد اخذ سند تک برگی را داشته باشد و لازم باشد که جانمایی ملک انجام شود.

سند تک برگی سندی امروزی می باشد و این سند دقت و امنیت بالایی دارد. برای اخذ سند تک برگی لازم به اداره ثبت اسناد مراجعه نمود. اخذ سند تک برگی با ارائه مدارکی ممکن می باشد. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. در حقیقت برخی از املاک حدود معلومی ندارد. در نتیجه برای معلوم نمودن حدود اربعه ملک لازم است ابتدا جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود.

جانمایی پلاک ثبتی ملک و تهیه نقشه یو تی ام را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. این متخصص برای انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی ابتدا اسناد قدیمی ملک همانند سند دفترچه ای، بنچاق، قولنامه، سند مادر و .. را جمع آوری خواهد کرد. سپس نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج می شود. در ادامه نقشه ثبتی ملک بر روی زمین جانمایی می شود.

با جانمایی نقشه ثبتی بر روی زمین حدود اربعه ملک تعیین می گردد. و در نتیجه امکان نقشه برداری از ملک وجود خواهد داشت. تا نقشه جانمایی پلاک ثبتی ملک تهیه شود. با تهیه این نقشه مختصات یو تی ام کنج های ملک حاصل می شود. در واقع مشخص می شود موقعیت و حدود پلاک ثبتی ملک کجاست. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده میشود و مختصات یو تی ام کنج ها برداشت می گردد. در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. و این نقشه مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود. در نتیجه سند تک برگی برای ملک صادر خواهد شد.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رأی: 1

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما