مدت زمان صدور سند تک برگی برای ملک

مدت زمان صدور سند تک برگی برای ملک

مدت زمان صدور سند تک برگی برای ملک برای ملک بستگی به شرایط مالک و ملک و نوع سند از یک هفته تا یک ماه زمان می برد. سند تک برگ که نوعی جدید از سند مالکیت برای ملک است. سندی تکامل یافته از سند منگوله دار است که مشکلات سند های قدیمی را برطرف کرده است. از دیرباز تا کنون سند مالکیت برای ملک یکی از راه های تثبیت مالکیت برای ملک بوده است. که از اهمیت بالایی برخوردار است. و طی زمان های مختلف بستگی به نیاز بشر دچار تغییرات و تحولاتی بوده است. که از آخرین سند ها می توان به سند منگوله دار که در حال حاضر تبدیل به سند تک برگ شده است. و در این نوع از سند جای دقیق ملک را بر روی زمین مشخص می کنند. و بر اساس همین سند مالکیت صادر می شود.

زمانی که مالک درخواست سند تک برگ برای ملک خود را می دهد. بسته به شرایط یا ملک تازه خریداری شده که ابتدا باید انتقال مالکیت انجام شود. که اگر ملک از قبل دارای سند تک برگ باشد تنها این انتقال کفایت می کند. ولی اگر ملک دارای سند قدیمی باشد. و بنا دارای سن باشد نیاز است. که بعد از انتقال مالکیت ملک نیز جانمایی شود. تا بتوان سند مالکیت تک برگ برای ملک گرفت این جانمایی باید یک نقشه یو تی ام از ملک تهیه شود. تا بتوان جای دقیق ملک را نمایش داد. و این نقشه باید توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری تهیه شود. که یکی از مدارک اصلی برای تشکیل پرونده سند تک برگ است.

برای تهیه نقشه یو تی ام از ملک باید به یک کارشناس رسمی دادگستری درخواست داده شود. تا با بررسی پلاک ثبتی ملک که حد و مرز های ملک را نشان می دهد. با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل ملک حاضر می شوند. و گوشه ها و شکستگی های ملک را برداشت مختصات می کنند. و از همین طریق نقشه یو تی ام ملک را تهیه می کنند.

نقشه utm کارشناس رسمی دادگستری

نقشه یو تی ام هم برای امور ثبتی و هم برای امور قضایی کاربرد دارد. این نقشه نقشه ای با مختصات جهانی است و با تهیه آن مساحت، ابعاد و موقعیت دقیق ملک به دست می آید. ادارات و سازمان های مختلف نیز برای این که اطلاعاتی در باره ی موقعیت ملک کسب کنند نقشه یو تی ام را در خواست خواهند کرد. از آن جایی که این نقشه باید با دقت بالا مد نظراست پس حتما به متخصصی مانند کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی برای تهیه این نقشه مراجعه نمایید.

نقشه utm کارشناس رسمی دادگستری به این صورت تهیه می شود که اگر مرز ها و حدود ملک مشخص باشد. و یا اینکه املاک اطراف دیوارکشی داشته باشند در این صورت مختصات یو تی ام قابل برداشت خواهد بود. و کارشناس با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه در گوشه ها و شکستگی ها مستقر می شود و مختصات یو تی ام کنج ها را بر داشت خواهد کرد. اما در صورتی که موقعیت ملک معلوم نباشد و مرز های آن از بین رفته باشد. ابتدا باید حدود ملک معلوم گردد تا مختصات یو تی ام قابل برداشت باشد.  در نتیجه انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری می باشد. انجام این عملیات با استفاده از اسناد و مدارک ثبتی و قدیمی ملک ممکن است. در ادامه نقشه یو تی ام ملک ترسیم می شود.

تهیه نقشه یو تی ام عرصه

نقشه یو تی ام نقشه ای با دقت بالا می باشد. این نقشه برای انجام امور ملکی از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. از جمله این ادارات اداره ثبت اسناد، شهرداری، اداره گاز و برق و .. می باشد. 

اکثر ادارات و سازمان ها نقشه یو تی ام عرصه ملک را در خواست می کنند. در نتیجه به جهت تهیه نقشه یو تی ام ملک لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید.

تهیه نقشه یو تی ام اعیان

معمولا از جانب ادارات و سازمان های مختلف ملکی نقشه یو تی ام در خواست می شود. این نقشه معمولا از عرصه ملک در خواست می شود. تنها زمانی علاوه بر نقشه یو تی ام عرصه نقشه یو تی ام اعیان در خواست می شود. که افراد بخواهند طبق ماده 147 سند تک برگی اخذ نمایند.

در نتیجه به جهت اخذ سند تک برگی ملک قولنامه ای لازم است به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. در واقع لازم است مدارکی از جمله نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان تهیه شود و به اداره ثبت اسناد ارائه گردد.

ماده 147 چیست؟

به طور کلی به جهت تعیین وضعیت ثبتی ساختمان هایی که تا تاریخ 1370/1/1 بر روی زمین احداث شده است. و سند رسمی برای ملک صادر نشده است در نتیجه با توجه به ماده 147 می توان اقداماتی را برای اخذ سند تک برگی ملک قولنامه ای انجام داد.

به طور کلی املاکی می توانند با توجه به قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی اقدام به اخذ سند رسمی نمایند که شرایطی داشته باشند که شامل:

  • اراضی و املاکی که دارای سابقه ثبتی می باشند.
  • دسترسی به مالک رسمی و یا وراث مالک رسمی ممکن نباشد.
  • املاکی که عرصه آن وقف می باشد و متقاضی با حق احداث اعیان موفق به اخذ سند مالکیت برای اعیان نشده است.
  • متقاضی مالک رسمی مشاعی است و تصرفات وی مشخص است و به دلیل عدم دسترسی به سایر مالکین مشاعی موفق به اخذ سند رسمی نشده است.
  • دیوار کشی ملک وجود داشته باشد.
  • ملک دارای بنا باشد.

برای اخذ سند تک برگی ماده 147 لازم است نقشه یو تی ام ملک تهیه شود. برای تهیه این نقشه می توان به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

مدت زمان صدور سند تک برگی برای ملک

تهیه نقشه یو تی ام توسط چه کسی ممکن است؟

برخی از افراد ملاک تهیه نقشه یو تی ام را قیمت قرار می دهند. در نتیجه برای تهیه این نقشه به افراد غیر متخصص مراجعه می کنند. اما تهیه این نقشه توسط این افراد سبب تهیه نقشه بی کیفیت می شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی که در این امر متخصص است مراجعه نمود. این متخصص برای تهیه نقشه یو تی ام از تجهیزات تخصصی نقشه برداری استفاده می کند. در ادامه بعد از برداشت دقیق زمینی ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. این نقشه مهر و امضا شده معتبر می شود. و قابل ارائه به ادارات خواهد بود.

نقشه یو تی ام  کارشناس رسمی دادگستری

نقشه یو تی ام نقشه ای دقیق است که برای مشخص کردن مکان و موقعیت هر نقطه بر روی زمین استفاده می شود. این نقشه نقشه ای با مختصات جهانی است و با تهیه آن موقعیت هر نقطه به صورت منحصر به فرد به دست می آید. این نقشه برای املاک نیز در خواست می شود.  با تهیه این نقشه برای ملک، مختصات اختصاصی ملک به دست می آید به طوری که در هیچ نقطه از زمین نظیر آن پیدا نمی شود. و به عبارت دیگر این مختصات منحصر به فرد ملک می باشد. این نقشه دقت بالایی دارد و می تواند موقعیت، مساحت و ابعاد ملک را با دقت بسیار بالایی به دست بیاورد.

اخیرا بسیاری از سازمان های دولتی به دلایل مختلفی این نقشه را از افراد در خواست می کنند. از جمله سازمان هایی که تهیه این نقشه را از افراد در خواست می کنند شهرداری، جهاد کشاورزی، اداره منابع طبیعی، اداره ثبت اسناد، شورای حل اختلاف و غیره می باشد.

به جهت تهیه این نقشه بایستی حتما به یک متخصصی مانند کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کرد. تا این کارشناس این نقشه را با کیفیت، دقت، سرعت بالا و همچنین با کمترین هزینه فراهم نماید. و این نقشه با مهر و امضای این متخصص اعتبار پیدا می کند.

برای تهیه نقشه UTM کارشناس رسمی دادگستری ابتدا برداشت زمینی و سپس ترسیم دفتری انجام می گیرد. کارشناس برای تهیه این نقشه با استفاده از دستگاه جی پی اس دو فرکانسه برداشت مستقیم از ملک انجام می دهد و سپس نقشه یو تی ام ترسیم و چاپ می گردد.

نقشه یو تی ام  کارشناس رسمی دادگستری

نقشه یو تی ام  کارشناس رسمی دادگستری

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما